איך להגן על הרכב שלך מפריצה

פריצת רכבים היא מכת מדינה ידועה כבר שנים רבות בארץ.

נראה שככל שהמכוניות משתכללות, כך גם שיטות מתוחכמות של העבריינים למיניהם משתכללות גם הן.

מדובר באירוע קשה ומתסכל שעשוי לגרור מחיר כבד.

ישנן מספר דרכים להגן על הרכב שלכם מפני פריצה, ונביא אותן לידיעתכם בכתבה הבאה.

 

זה קורה בכל מקום

גילוי נאות: אין זה משנה אם אתם גרים בשכונת יוקרה במרכז הארץ או ביישוב מרוחק בצפון, גניבת רכבים גובה קורבנות רבים שנאלצים להתמודד עם ההשלכות. חשוב להבין שמיגון הרכב בכמה שיותר אמצעי הגנה יקטינו משמעותית את הסיכויים לפרוץ לרכבכם. במידה ואכן נקלעתם לסיטואציה בו נפרץ הרכב או שאתם מבקשים להחליף את הסוויץ' מחשד שנגנבו מפתחות הרכב, תוכלו להיעזר בשירותיו של מנעולן בחולון.

 

אמצעים מניעתיים- חניה במקום הומה אדם

לפני שנעבור לאמצעים האקטיביים למניעת פריצה לרכבכם, חשוב לציין בין היתר גם את מה שנראה עבורכם מובן מאליו אך שווה שתקדישו לו מחשבה שנייה כאשר אתם ניגשים לחנות את הרכב: החנו אותו במקום בקרבת תאורה או ברחוב הומה אדם בעל תנועה של אנשים. הגנבים יעדיפו לעבוד במקום דיסקרטי בו אין תעבורה של אנשים, לכן חניה במקום מרכזי עשויה להגן עליכם במידת מה מפני פריצה.

 

מנעולים פיזיים

השלב השני בהגנה מפני פריצה, מתייחס לרגע בו הגנב כבר לצערכם מצא את הדרך לפתוח את דלת הרכב והוא מוכן לגנוב אותו. ישנם מספר מנעולים מתוחכמים שמציעים לכם פתרון. מנעול הגה, הוא אחד המנעולים הקלאסיים. הוא גורם לנעילה של ההגה על ידי מוט ברזל גדול סגור במנעול, ולא ניתן להסיר אותו אלא אם כן מוכנס מפתח מתאים. מנעול דומה ניתן להוסיף למוט ההילוכים או לדוושות, כדי למנוע מהגנב להימלט עם הרכב.

 

מנעול קודן

דרך טכנולוגית למניעת גניבה היא כמובן הקודן. הוא מותקן ברכבים מודרניים רבים וניתן להתקנה גם ברכבים ישנים יותר. מומלץ למצוא קודן בדגם חדש ובעל מספר רב ככל הניתן של ספרות. חשוב להזכיר- אין לרשום את הקוד בשום מקום בקרבת הרכב.

 

 אימובילייזר

האימובילייזר, או בשמו השני משבת, נועד על מנת למנוע את התנעת הרכב במידה ולא הוכנס מפתח לסוויץ' ולא הוזן הקוד. ניתן להוסיפו בין היתר גם למערכת הדלק או למערכת החשמל, במידה ומדובר ברכב חשמלי.

 

מערכת GPS לאיתור הרכב

אמצעי זה נועד לסייע לכם במקרה שכבר נגרמה הפריצה לרכב. כאשר נפרץ הרכב האזעקה תופעל וחברת הביטחון או המשטרה, תקבל התרעה בזמן אמת ותוכל לעקוב אחר הרכב ולאתר כך את הגנבים.

לסיכום, ישנן דרכים רבות להקשות או למנוע על פריצה לרכבכם. וודאו כי מפתחות הרכב נמצאים איתכם תמיד בהישג יד, דאגו שאף אחד מלבד בני המשפחה לא יידע את הקוד לרכב ודאגו להיעזר באמצעי המיגון שצוינו במאמר על מנת שתוכלו לשמור על ראש שקט.

פתיחת דלת

 

מה היה לנו עד כאן?