איך להרחיק ג'וקים מהבית

מי שכבר יצא לו לחוות השתלטות קטנה של ג'וקים על הבית שלו כנראה מבין שהוא ממש לא רוצה לחוות את זה שוב ולכן כבר עכשיו באמצע החורף זה הזמן לתכנן הדברה והרחקה של הג'וקים מהבית למען שלום בית והשקט הנפשי שלכם. איך עושים את זה?

 

איזה גו'קים נפוצים בבתים הישראליים?

התיקנים הנפוצים המגיעים לבתים בישראל הם התיקן האמריקאי שפעיל בעיקר מהאביב ועד תחילת החורף, הסוג השני הוא התיקן הגרמני שפעיל לאורך כל ימות השנה. התיקנים שונים באופיים ולכן גם שיטת ההרחקה שלהם תהיה שונה. אצל קוברה הדברות תוכלו למצוא את כל סוגי ההדברות לתיקנים, דבורים, עכבישים, ג'וקים ועוד. כמו כן קיימים גם סוגי הדברה שונים עליהם נפרט.

 

מה חשוב לדעת בהדברת ג'וקים?

  • ראשית חשוב לדעת שאתם לא לבד, הגו'קים לא מגיעים אליכם הביתה כי אתם מלוכלכים, מקוללים או כל דבר אחר שפחדתם ממנו. כמעט כל בית בישראל זקוק להדברה פעם בשנה למען מניעת המפגע הפוטנציאלי.
  • מומלץ מאוד לבצע את ההדברה נגד הג'וק האמריקאי הנפוץ ביותר בחודשי האביב או בתחילת הקיץ שזו העונה המועדפת עליהם לצאת החוצה. התיקן האמריקאי ידוע גם בשם "ג'וק התמר" – הוא מגיע אל הבתים מבורות הביוב או בתעופה מבחוץ. הג'וק האמריקאי יכול להגיע לגודל של 4 ס"מ וצבעו חום כהה עם כתם בהיר על הגב והחזה, נפוץ לראותו באזורים לחים כמו חדר האמבטיה או בורות הביוב בחצר.
  • הדברה נגד התיקן הגרמני אינה נפוצה כהדברה מונעת אלא רק במקרה בו פגשתם באחד ואז ההדברה תעשה באופן נקודתי במקומות בו פגשתם את החבר הגרמני החדש שלכם.
    הג'וק הגרמני קטן יותר ויגיע לגודל של עד 1 ס"מ, הוא מגיע אל הבית לעיתים "באשמתנו" כשהביצים שלו נישאות על גביי קרטוני אריזות שונים. התיקן הגרמני חובב מקומות חמים כמו מטבח – מגירות, מנוע של מקרר וכו'.

 

איך נעשית ההדברה?

ההדברה נגד התיקן האמריקאי נעשית על ידי ריסוס של חומרי הדברה על הרצפה ובנוסף במקומות שנראו עליהם תיקנים, לקראת ההדברה יהיה עליכם לרכז את הרהיטים במרכז החדר על מנת שהמדביר יוכל להגיע לכל הפינות והחריצים. לאחר ההדברה יש לשהות מחוץ לבית למספר שעות ותוצאות ההדברה יחלו כבר לאחר 24 עד 48 שעות.

הדברת התיקן הגרמני מורכבת יותר עקב החמקמקות ויכולת ההסתתרות שלו, ההדברה משלבת בין ריסוס לג'ל ונעשית רק במקומות שנצפה המזיק, לכן אם זיהיתם את התיקן הגרמני סמנו לעצמכם את המקום.

 

לסיכום

בין אם יצא לכם לפגוש כבר בג'וק סורר בחדר האמבטיה או לא מומלץ להקפיד על הדברה קבועה פעם בשנה, לאחר הופעתם של התיקנים האמריקאים בחודשי הקיץ ההתגברות עליהם תהיה יותר קשה ולכן מומלץ להקדים תרופה למכה. במקרה של תיקנים הישארו ערניים ואם פגשתם באחד, נשמו עמוק סלקו אותו החוצה והרימו טלפון למדביר.

נחש קוברה

מה היה לנו עד כאן?