איך נכנסת שיטת הבית החכם למנעול הדלת בבית

כולנו יודעים כיצד שיטות הבית החכם מתממשקות עם התאורה, עם דוד המים, עם המזגן ואף עם מכונת הכביסה ועם מדיח הכלים. לא רבים יודעים, שגם דלת הבית שלכם יכולה להפוך לחכמה, בעזרת כמה צעדים פשוטים. להלן נכיר את מערכת הדלת החכמה ותגלו באיזה אופן גם הדלת שלכם תצטרף למהפכה החכמה.

 

פתח דבר – בית חכם מרובד

לפני שנצלול אל תוך מנגנון הדלת החכמה, חשוב לשבור קונספציה הקיימת בקשר לבתים חכמים. בית חכם לא חייב להיבנות מלכתחילה ככזה, וכן אין צורך להפוך את כל הבית לחכם בבת אחת. ניתן להפוך מערכת אחר מערכת לחכמה, שקע אחר שקע לחכם. התחילו בהחכמת המערכות החשובות לכם ביותר והתקדמו לאורך תקופה אל הבית החכם המושלם. כך, תגיעו אל היעד הנכסף מבלי להיזקק להלוואות או להוצאות כספיות גדולות במיוחד.

 

דלת סטנדרטית

כדי שנבין כיצד עובדת דלת חכמה, יש להבין תחילה את אופן פעולתה של דלת רגילה ולמעשה נכיר את מנגנון המנעול שלה. מנעול של דלת בנוי על צילינדר, המסתובב בעזרת המפתח. בתוך הצילינדר מצויים פינים התואמים את צורת המפתח. הכנסת המפתח המתאים מאפשרת את סיבוב הצילינדר ואת הפין המאפשר את פתיחת הדלת.

כמובן שרק מפתח עם פינים תואמים לאלו שבצילינדר יאפשרו סיבוב שלו. אחרת, תיווצר התנגדות בין המפתח לבין המנעול שלא תאפשר את הזזת הציר. מכיוון שכך, במידה שאיבדתם את המפתח, ששכחתם אותו במשרד, או שאתם בלעדיו מכל סיבה אחרת, לא תוכלו להיכנס הביתה. כמו כן, המכניות של המנגנון מונעת כל תכנון תרחישי מראש באשר לפתיחת המנעול ולסגירתו.

 

דלת חכמה

דלת חכמה היא דלת עם מנגנון נעילה ופתיחה אלקטרוני, מבוסס צילינדר, אך במקום סיבוב מכני של הציר הסיבוב הוא אלקטרוני בעזרת קוד או טביעת אצבע. הודות למנגנון הטכנולוגי, לא יוכל להיות מצב בו שכחתם את המפתח – כי אתם המפתח! הדלת החכמה תשים סוף לדאגות אם נעלתם את הדלת לפני שיצאתם מהבית, אם המפתח נפל בדרך או כל חשש אחר, שכן אינכם תלויים עוד במפתח המכני.

לאחר הקשת הקוד או זיהוי האצבע, תוכלו לסובב את הידית באופן שיוביל לסיבוב הציר ולפתיחת הצילינדר. זהו המנגנון של הדלת החכמה.

 

מעלות נוספות של הדלת החכמה

לעיתים, נרצה לאפשר לאדם להיכנס לביתנו מבלי למסור לו את הקוד לדלת. לשם כך, מצויות שתי טכנולוגיות מעולות במנעול החכם. ראשית, ניתן למסור לאדם שבב לפתיחת הדלת, הפותח אותה ללא קוד. שנית, ניתן להוסיף את טביעת האצבע שלו למאגר טביעות האצבע של המנעול החכם.

אתם וודאי חושבים לעצמכם, אם מסרתי לו אופציה לכניסה לבית, מה התועלת של הטכנולוגיות ביחס למסירת הקוד? השאלה אכן טובה, אך התשובה לה טובה עוד יותר. המנגנון החכם מאפשר להגדיר מראש זמנים בהם טביעת האצבע או השבב יפתחו את הדלת ובשאר הזמן לא יהיה בהם כל תועלת. כך, האורח יוכל להיכנס לביתכם בזמנים הרצויים, ותו לא.

 

לסיכום

אם כן, הדלת החכמה מאפשרת לכם לוותר על המפתח וכן להגדיר לאנשים שונים זמני כניסה ויציאה לאורך השבוע. מדובר במערכת אמינה ויעילה וכן לא יקרה במיוחד. הזמינו עוד היום דלת חכמה, והתקדמו עוד שלב בדרך אל הבית החכם. בהצלחה!

מנעול נעול

 

מה היה לנו עד כאן?