באילו עונות חשוב לגזם את עצי ההדר?

באופן כללי, עצי הדר צריכים גיזום כדי לצמוח בצורה טובה יותר. עצי הדר יגזמו לאחר הקטיף בשונה ממעצי פרי נשירים. עצי פרי נשירים כמו עץ תפוח, עץ אפרסק וכדומה, נגזום בעונת החורף. לעומת זאת, בעצי הדר ירוקים, זמן הגיזום האופטימלי הוא בסוף החורף, לקראת הפריחה הבאה. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע על גיזום עצי הדר. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מתי גוזמים עצי הדר?

גיזום עצי הדר היא עבודה חיונית לשיפור צמיחת העץ הקיים. יחד עם זאת, עונת הגיזום של עצי הדר משתנה בין עצי הדר בוגרים לצעירים.

עצי הדר בוגרים צריכים גיזום אחת לשנה לאחר עונת הקטיף, לפני הפריחה הקרובה. אופן הגיזום נעשה בהתאמה לסוג העץ.

עצי הדר צעירים מקבלים גיזום פעם ראשונה רק כעבור שנה מיום השתילה. בתהליך גיזום זה מורידים כמעט את כל הענפים כדי למנוע גדילת פירות רבים היוצרים עומס על הענפים. פירות רבים מידי על ענפים כאלו, עלולים לשבור אותו. לכן מבצעים גיזום איכותי וטוב.

 

מה חשוב לעשות לאחר הגיזום?

לאחר גיזום עצי הדר כמו כל גיזום אחר, חשוב לטפח את העץ ולמנוע ממנו חדירת מזיקים למקומות החיתוך. מסיבה זו חשוב למרוח על מקומות החיתוך, חומר המונע חדירת מזיקי עץ.

 

למי פונים כדי לבצע גיזום?

עבודת גיזום מצריכה ידע ומיומנות מקצועית. קבלו המלצה על אומן הגיזום המוביל בגיזום וכריתת עצים בצורה מקצועית. בבחירת קבלן גיזום חשוב לבדוק מה אתם מקבלים בתמורה למחיר שאתם משלמים.

שימו לב, מחירי גיזום עצי הדר משתנה בהתאם לגובה העץ. ככל שגובה עץ ההדר יהיה גבוה יותר, גם המחיר יעלה יותר בשל המכשור הנוסף הנצרך לביצוע העבודה בגובה.

 

מה הסיבה לגיזום עצי הדר?

באופן עקרוני, הסיבה לגיזום היא כדי להגן על העץ עצמו מפני עומס פירות שעלול למוטט את ענפיו. אך יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לפעמים הגיזום נעשה לצרכים אסתטיים בלבד כמו גיזום לצורך השתלבות טובה יותר במראה הגינה הכללי ועוד.

עצי הדר רבים נתונים למזיקים ולכן, בהרבה מן המקרים בהם מזוהה  פגיעה בעץ העלולה להוביל לפגיעה בעץ, גיזום מקצועי לעץ עשוי למנוע את התפשטות המזיק ואפילו להשמיד אותו. חרקים מסוימים עלולים למוטט את העץ או אפילו רק למנוע את צמיחתו. כדי לא להגיע למצב בו יש צורך לכרות את העץ, כדאי להזדרז במקרים כאלו ולפנות לגיזום למניעת התפשטות הנגע.

 

לסיכום

עצי הדר צריכים גיזום כדי להגן על הפירות. ההמלצה היא לגזום את העצים לקראת הפריחה הקרובה, בסוף עונת החורף. לאחר הגיזום חשוב לטפל בעץ כנדרש כדי למנוע חדירת מזיקים כפי שסיכמנו כאן. רק גנן בעל תעודה מוכרת יכול לגזום עצים. אנו ממליצים לכם לברר על חברת אומן הגיזום המובילה בתחום. בהצלחה.

מכשיר גיזום

 

מה היה לנו עד כאן?