האם ישנן בדיקות הנדרשות לביצוע לפני מכירת דירה?

בין אם אתם לקראת מכירת דירה או רכישת דירה, תמיד יהיו כל מיני בדיקות שונות שצריך לעבור ולהעביר את הנכס. לאחר שמצאתם את דירת החלומות שלכם, חשוב לוודא שזאת באמת דירת חלומות. מצד שני, לאחר שמצאתם רוכשים לנכס שלכם, גם אז יש בדיקות שחשוב לבצע.

נתחיל מהסוף, התשובה היא כזאת: גם במקרים של מכירת דירה וגם במקרים של רכישת דירה חשוב לבצע בדיקה שנקראת בדק בית. לפני מכירת דירה, בדק בית חשוב על מנת לבדוק את כל הבעיות שעלולות להשפיע על ערכה או על בטיחותה של הדירה. לפני רכישת דירה, חשוב לבצע את אותה בדיקת בדק בית כדי לוודא שאתם לא רוכשים "חתול בשק". בדיקות נפוצות כוללות:

  1. בדיקה מבנית: בדיקת סדקים בקירות, נזקי מים וכולי.
  2. בדיקת איטום: נועדה לגילוי בעיות של נזילות מים, בידוד במבנה וליקויים באיטום.
  3. בדיקת מזיקים: אם מדובר בבית פרטי, ייתכן שיהיה צורך לאתר טרמיטים ומזיקים אחרים.
  4. תשתיות על סוגיהן: חשוב לבדוק את תשתיות החשמל, המים, הגז והצנרות הכלליות של הנכס.

 

פרטים נוספים שיש לברר במכירת דירה או רכישתה

בנוסף לבדיקות מסוג בדק בית מקיף, מומלץ לבדוק אם יש שעבודים על הנכס. זאת, ניתן לברר באמצעות מה שנקרא "נסח טאבו". נסח הטאבו כולל בתוכו פרטים נוספים מלבד שעבודים, כאשר פרטים אלו יוכלו לשמש אתכם לשאר הבדיקות שצריך לבצע לפני רכישת דירה או מכירתה.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הנושא של המצב התחזוקתי הכללי של המבנה או הדירה. אם המצב התחזוקתי ירוד, ייתכן שיהיה צורך לבצע כמה בדיקות אשר יגדירו מה צריך לתקן לפני המכירה. גם כאן, בדק בית יוכל לסכם לכם את כלל המידע בדו"ח מלא ותקף משפטית.

מכירת דירה

צפי לפרויקטים של תמ"א 38 2 או פינוי בינוי

רגע לפני שאתם מוכרים את הדירה שלכם, אתם חייבים לברר את הנושא של צפי לפרויקטים כמו תמ"א 38 2 או פינוי בינוי. אפשר לברר את הפרטים האלו די בקלות, כאשר כל מה שזה יצריך ממכם זה פנייה לעירייה בעיר בה אתם גרים.

חשוב להבין, אם אכן צפוי פרויקט מהסוג הנ"ל, הערך של הדירה יעלה בעתיד באופן משמעותי. בעוד שבחלק מהמקרים הדירות גדלות בכ-10 – 12 מ"ר, במקרים אחרים הדיירים מקבלים תמורות גדולות יותר והדירות גדלות בכ-20 מ"ר. לכן, אם יש צפי עתידי לפינוי בינוי, חשוב לבקש מחיר בהתאם כשאתם מפרסמים מודעת מכירה.

לסיכום, ייעוץ מקצועי: בין אם אתם מוכרים דירה או רוכשים אותה, ההמלצה הכי נכונה היא להסתייע באנשי מקצוע שיסייעו לכם בנושא. באופן הזה, תוכלו להבטיח שאתם לא מבצעים איזשהן פעולות שעלולות להסתיים בהפסדים כספיים.

מכירת דירה

מה היה לנו עד כאן?