החלפת צילינדר על ידי מנעולן – איך עובד התהליך

הצילינדר הוא הפתח שבו אנחנו מכניסים את המפתח שלנו לדלת כניסה. קיימים מגוון סוגים של צילינדרים שמתאימים לסוגים רבים של דלתות, למעשה אפשר להשיג צילינדר להחלפה בכל חנות לכלי עבודה. יחד עם זאת אם אין ידע וניסיון חבל לנסות שכן במקרה שמשהו לא "הולך חלק" יכולים לפגוע מנגנון מה שיוביל לתיקון יקר יותר בהרבה. לא לוקחים סיכון ופונים למנעולן בזמן הצורך.

 

מה קורה בפנים

הצילינדר כאמור החלק החיצוני שבדלת, היכן שמכניסים את המפתח. כשהמפתח מסתובב פועלים יחד עם פעולה זו גלגלי השיניים שמסובבים את הבריחים במערכת הנעילה של דלת הכניסה. צורת הצילינדר בנויה בצורה של חרירים שמתאימים בדיוק לחרירים של המפתח.

 

לא מדע טילים ובכל זאת

יש אנשים שיש להם גישה, ידיים טובות, לסדר כל דבר כמו צירים של ארונות, תליית גופי תאורה, תיקון אסלה ובכלל כל תיקוני עבודות הבית. עם צילינדר לדלת כניסה של בית, עדיף כמה שפחות להתעסק אם אין ניסיון או ידע קודם משום שלעיתים, עקב חוסר מקצועיות אפשר רק לפגוע מנגנון ולגרום לכך שהעלות לאחר הפגיעה תהיה הרבה יותר גדולה.

 

סוגים שונים של צילינדרים

קיימים כמה סוגים של צילינדרים כשכל סוג מבטא את רמת האבטחה וככל שנעלה את רמת האבטחה כך יגדלו טווחי המחירים של הצילינדרים. ישנם צילינדרים לדלתות כניסה שהם הרגילים שיש כמעט בכל בית אב בארץ יש את הצילינדר לדלתות אלומיניום שקיימות יותר בבניינים כדלתות כניסה ללובי או דלתות של משרדים ויש כמובן את סוגי הצילינדרים החכמים שפועלים  עם מנגנוני בטיחות מאוד גבוה כמו למשל טביעת אצבע או אפליקציה.

 

מתי מומלץ להחליף צילינדר לדלת כניסה של בית?

כשקונים בית חדש מקבלן רצוי להחליף את הצילינדר של הבית כדי לקבל תחושת ביטחון טובה יותר שכן אין סיכוי שיהיו לאחרים מפתח לדירה שלכם, מומלץ גם לפנות לבעל מקצוע מהאזור למקרה של תקלות נוספות למשל אם אתם גרים בראשון לציון אז חפשו מנעולן בראשון לציון (הגיוני, לא?)

כשמסיימים חוזה שכירות עם משכירים ועוברים לגור בדירה חזרה.

כשקונית דירה יד 2 מומלץ גם כן להחליף צילינדר בדיוק מאותה סיבה של תחושת ביטחון גדולה יותר

כשאחד מבני הבית מאבד את צרור המפתחות שלו, כדאי מאוד להחליף את הצילינדר כדי לא לקחת סיכונים מיותרים שחלילה מישהו יעשה במפתחות שלכם שימוש.

 

סיכום

חשוב להכביד ראש בכל הקשור לנעילת הבית, זה הבית שלנו עם החפצים שלנו ובני משפחתנו ולכן כאשר עולה הצורך בהחלפת צילינדר עקב ניסיון פריצה או מפתח לא מסתובב כפי צריך או נתקע יש לקרוא למנעולן.

כדאי לבצע החלפת צילינדר גם בהעברת דירה שכן אנו לא באמת יודעים מי היה בדירה לפיננו ומהו טיבו. היום יש המון אפליקציות והרבה מאוד אתרי אינטרנט שניתן להתרשם ממנעולן אמין ולכן, אם לא יודעים כיצד לתקן את הצילינדר לא כדאי לגעת כדי לא לקלקל משהו נוסף.

דלת

 

מה היה לנו עד כאן?