הכירו את הבעיות ופתרונות האינסטלציה הנפוצים בשוק

בעיות אינסטלציה מתרחשות ממגוון סיבות כגון, חוסר תחזוקה, תשתיות מיושנות ופגעי מזג האוויר.

בעיות אינסטלציה נוטות להחמיר עם הזמן ולכן חשוב לטפל בהם עם הופעתם.

במאמר זה נעסוק בבעיות אינסטלציה נפוצות ונרחיב לגבי הפתרונות הטכנולוגים השונים לטיפול בהם.

המאמר יתמקד בסתימות ביוב שונות ויסקור, הן פתרונות ביתיים אשר אינם דורשים הזמנת איש מקצוע והן פתרונות זיהוי וטיפול הניתנים באופן מקצועי.

 

מענה לסתימות קלות

סתימות הן מבעיות האינסטלציה הנפוצות ביותר וחשוב להבחין בין הסוגים השונים שלהן והפתרונות הרלוונטיים לכל סוג. סתימות קלות נפוצות בתשתיות במרחב הפרטי בין היתר, בשירותים ובמטבח. בסתימות אלו לרוב ניתן לטפל ללא אינסטלטור או ביובית, עם פומפה וחומרים ממיסים אשר ניתן לרכוש לבד וללא סיוע של חברת האינסטלציה המובילה בישראל.

 

אופן הטיפול בסתימות קשות

סתימה במערכת הביוב עלולה להיות חמורה ולהצריך פתרונות אינסטלציה מקצועיים. סתימה קשה מקו הביוב יכולה לנבוע מהצטברות פסולות ושומנים בקו או כתוצאה מחדירת שורשים למערכת. הפתרונות לטיפול בסתימות ביוב קשות מיועדים, הן לצורך זיהוי הבעיה ומיקומה המדויק והן לטיפול מתאים בכלים טכנולוגים שונים הניתנים על ידי אינסטלטור או ביובית.

 

צילום איכותי עם כבל אופטי

הפתרון הנפוץ כיום לזיהוי סתימות קשות הוא מערכת לצילום צנרת ביוב על גבי כבל אופטי. המערכת המתקדמת מאפשרת צילום איכותי ומדיוק של קו הביוב ולאבחן במדויק את מיקום הבעיה והיקפה. פתרון זה מאפשר לאיש המקצוע להבין מהם הפתרונות המתאימים ביותר לטפל בסתימה הנוכחית וכיצד ניתן יהיה לשפר את תשתיות קו הביוב ולמנוע סתימות חוזרות בעתיד.

 

קפיץ ידני וספירלה חשמלית

סתימות במערכת הביוב ניתן לעיתים לפתוח באמצעות אינסטלטור בלבד. הפתרונות הנפוצים של אינסטלטורים לסתימות הם הקפיץ הידני והספירלה החשמלית. בכלים הללו נעשה שימוש על מנת לחדור לקו הביוב ולשחרר סתימות נקודתיות של שומנים ופסולות היגיינה. האינסטלטור ישתמש בספירלה חשמלית או ידנית לפרק את מוקד הסתימה ולדחוף את מרכיבה במורד הצנרת.

 

עם לחץ מים או רובוט חדשני

ישנם כיום בשוק מגוון פתרונות אינסטלציה לשחרור סתימות קשות במערכת הביוב. מדובר בין היתר על שימוש במשאבת מים בלחץ גבוה לשם פתיחת החסימה, כמו גם מערכת רובוטית מתקדמת לחיתוך וריסוק מפגעים בקו. המערכת הרובוטית מאפשרת לפתוח סתימות במיקומים שקשה להגיע אליהם באמצעים אחרים, לרבות בעומק של קווים אנכיים או משופעים בחדות.

 

יש להתאים את הפתרון למצב

לסיכום, מאמר זה עסק בבעיה הנפוצה של סתימות ביוב ובפתרונות האינסטלציה שזמינים בעבורה בשוק. סקרנו את הפתרונות בהתאם לחומרת הסתימה. סקרנו את הפתרון הביתי של חומרים כימיים להמיס את הסתימה,  פתרון אינסטלציה הניתן על ידי אינסטלטור של קפיץ וספירלה ופתרונות מתקדמים למקרים קשים, כבל אופטי לזיהוי, לחץ מים גבוה ורובוט מרסק.

צינור

 

מה היה לנו עד כאן?