מהם הכלים החדשים ביותר בשוק לאיתור נזילות מים?

נזילות מים, עובש בקירות, רטיבות לא רצויה, חשבון מים מופקע ועוד מספר גורמים המצביעים על אינסטלציה לקויה, ועל הצורך באיתור הנזילות במהירות רבה, ע"י איש מקצוע מומחה. למזלנו, עולם האינסטלציה התקדם עם הטכנולוגיה, וכבר לא מצריך שבירת קירות, הרמת מרצפות, ועוד מגוון פעולות הפוגעות במבנה הדירה. וכיום, נוכל לאבחן את מקור הנזילה בעזרת מכשירים מיוחדים ושיטות איתור עם הכלים החדשים ביותר בשוק.

אז מהם הכלים החדשים ביותר בשוק לאיתור נזילות מים? יצאנו לברר.

 

מצלמה טרמית

איתור נזילות מים הינו הליך חיוני וכי נזילה במבנה מסוים יכולה להשפיע על נזקים במבנה, התרוממות מרצפות, עובש, נפיחות בקירות, ועוד מגוון אלמנטיים שפוגעים בדירה ובדיירים.

כיום, ישנם כלים מיוחדים לאיתור נזילות מים, שחוסכים מאיתנו הרס והשקעה כספית מיותרת באיתור הנזילה. המכשיר הנפוץ ביותר הינו המצלמה הטרמית –

המצלמה הטרמית הידועה גם בשם מצלמת האינפרא, הינה מצלמה מיוחדת הנועדה לסייע לבעלי המקצוע לבחון את מערכת המים והצנרת מבלי לפגוע במבנה ולגרום הרס מיותר. המצלמה חודרת לקירות ע"י קרני אינפרא ובודקת מבעד לקירות, באמצעות טכנולוגיה ייחודית, את טמפרטורת המבנה ואת מערכות המים המצויות בקירות.

לאחר צילום מקיף ותיעוד כל הנתונים החיוניים, המצלמה תציג עבור איש המקצוע סימנים ויזואליים שיאפשרו לו להבין את מקור הנזילה ולטפל בה באופן ספציפי ונקודתי.

 

גז

עוד כלי חדשני המסייע באיתור נזילות מים, הוא הגז. באמצעות פיזור גז מיוחד בחלל וע"י הפעולות שהוא מבצע באוויר החדר, ואפקט הגז יעלה במקומות בהם יש לחות או רטיבות.

 

סטטוסקופ

קצת כמו של הרופאים, גם האינסטלטורים משתמשים בסטטוסקופ מיוחד בכדי לאתר את הנזילות, האינסטלטור "מקשיב" למבנה ולרצפות ובאמצעות תהודה וניסיונו הרב בתחום, נוכל לאתר באופן נקודתי את מקור התקלה ובכך לייעל את תהליך האיתור מבלי לשבור את המבנה ולגרום לנזק מוחשי.

 

מצלמות ביוב

מצלמות חדשניות בהם משתמשים בעלי המקצוע. בדומה למצלמה הטרמית, מצלמות הביוב מוצאות את מקור הנזילה ומתאפיינות בנזק מינימלי. את מצלמות הביוב נוכל לחלק ל2 קטגוריות עיקריות, מצלמת צינור ומצלמה רובוטית. השימוש בשני המצלמות מבטיח עבורנו זיהוי מדויק של מקור הנזילה, תמונות תרמיות, תמונות חיצוניות, הנחיות לתיקון, ואפילו סך העלויות המשוערות לתיקון הנזילה.

 

סיכום

בדירות רבות אנו נתקלים בתופעה של נזילות מים. נזילות מים וכשלים באיטום ובצנרת הינם תופעות שהרבה פעמים לא נוכל לזהות בעין הרגילה, ובשיטות העבר נהגו, כמקובל, לשבור את קירות הדירה בכדי לאתר את מקור הנזילה ולפעול בהתאם. מה שהיה לוקח זמן יקר לזיהוי ואבחנה של מקור הנזילה, והוצאת כספים על שבירת הקירות והרס המבנה. אך היום, בשונה מבעבר, תודות לטכנולוגיה המתקדמת ולמיכשור מיוחד, ניתן לאתר נזילות מים בצורה מהירה, יעילה, מקצועית, ולהבטיח את איתור הנזילה וטיפולה באופן מדויק.

איש שרות

 

מה היה לנו עד כאן?