כיצד מזהים את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא מזיק די נפוץ שחודר אל אנשים לבית. הסיבה לשם שלו נובעת מכך שהוא אוהב להתיישב באזורי המיטות, המזרונים או כל מקום שיאפשר לו גישה נוחה אל בני האדם בזמן שהם ישנים. כדי להתמודד עם הפשפש בצורה טובה ופשוט לגרום להיעלמות מוחלטת שלו מהבית שלנו, יש צורך קודם כל להבין האם זהו באמת המין שפלש אלינו לבית.

 

זיהוי מזיקים

בעולם ההדברה, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להבין מי פלש אלינו לבית, ואת מי אנחנו מנסים להדביר. עוד לפני שניגשים להדברה עצמה, אם אנחנו לא יודעים מי האויב שלנו לא נוכל לטפל בו בצורה יעילה. כאשר אנחנו מעוניינים להדביר את פשפש המיטה מהבית שלנו, חשוב שנוודא קודם לכן שזהו באמת המין שפלש אלינו לבית, ולא נגיע למצב שבו אנחנו מנסים להדביר אותו לשווא.

כדי להבין מי באמת נמצא אצלנו, יש כמה דרכים אפשרויות. חלק מהדרכים הן כאלו שכל אחד יכול לממש, ולכן הן רלוונטיות במיוחד. כל מה שאתם צריכים זה פשוט לבדוק בעצמכם, ובמקרה קצה לקרוא לאיש מקצוע. לפניכם הדרכים המובילות שיעזרו לכם להבין האם פשפש המיטה נמצא אצלכם בבית.

 

זיהוי של כתמי צואה

הדרך הראשונה שבה תוכלו ללכת היא לנסות לזהות את כתמי הצואה של פשפש המיטה. הפשפש הזה בניגוד למזיקים וחרקים אחרים משאיר אחריו עקבות די ברורים, והדבר הזה מאפשר לכם לזהות אותו יחסית בקלות. אם עולה אצלכם חשש לנוכחות שלו, נסו לעקוב אחרי המיטות שלכם ולראות האם מצטברים עליהם כתמים כהים.

 

עקיצות

פשפש המיטה עוקץ בצורה די קבוע האת בני האדם שהוא נמצא בחברתם, לאור העובדה שהם מספקים לו מזון די איכותי. הפשפש הוא יצור שנמשך אל האדם, ולכן אם אתם מזהים עקיצות על הגוף שלכם, ייתכן שהוא הסיבה לכך. העקיצות שלו קטנות יותר מאלו של היתוש, מה שעלול לגרום לכם לקושי בזיהוי שלהן. כדאי לדעת שבדרך כלל העקיצות הללו יהיו קטנות יותר.

 

איש מקצוע

במקרה שבו אתם לא מצליחים להכריע האם פשפש המיטה הוא זה שנמצא אצלכם בבית, ניתן לקבל שירות מאיש מקצוע שפשוט יבוא לבדוק את הבית שלכם. הבדיקה הזו היא בדיקה יחסית פשוטה, ותוכלו לקבל תשובה מידית באשר לשאלה שלכם. כמובן, כדאי להשתמש באופציה הזו רק אחרי שניסיתם את האפשרויות האחרות.

 

לסיכום

כמו כל חרק או מזיק, כדי להדביר את פשפש המיטה חשוב שנבין קודם כל האם הוא באמת זה שחדר אלינו לבית. הפשפש עלול לגרום לאי נעימות רבה, ולכן מוטלת עליכם החובה לזהות אותו כמה שיותר מהר. בין סימני הזיהוי הבולטים אפשר למנות את העקיצות, כתמי הצואה של הפשפש או פשוט זיהוי וודאי שלו בעיניים. במקרה הצורך תמיד תוכלו לקרוא לאיש מקצוע שיבצע זיהוי מוחלט.

מיטה גדולה

 

מה היה לנו עד כאן?