כיצד מנקים שטיחים בצורה מקצועית?

שאיבת אבק רגילה יכולה לעזור להסיר לכלוך ופסולת פני השטח, אבל זה לא מספיק כדי להסיר כתמים עמוקים ואלרגנים מהשטיח שלכם. לעיתים קרובות יש צורך בניקוי מקצועי כדי לשמור על השטיח במצב טוב. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על שיטות השונות של ניקוי שטיחים מקצועי, ולמצוא את זו שמתאימה לכם.

 

מברשת מקרצפת

דרך אחת לנקות שטיח בצורה מקצועית היא על ידי שימוש במכונה עם מעין כרית מסתובבת, שמושרית בתמיסת ניקוי. הכרית משמשת לקרצוף פני השטיח, בעוד שתמיסת הניקוי נועדה להילחם בלכלוך ובכתמים. כדי לנקות שטיח עם מברשת מקרצפת, תהיו חייבים לשכור את שירותיה של חברה לניקוי שטיחים. מדובר בציוד מקצועי, ובחומרים כימים שאין לאדם הממוצע בבית.

 

ניקוי בקיטור

דרך נוספת לשיטה לנקות שטיחים בצורה מקצועית היא על ידי שימוש במים חמים ותמיסת ניקוי כדי לשחרר ולהסיר לכלוך וכתמים מסיבי השטיח. גם כאן, תצטרכו להזמין חברה מקצועית, שתביא מכונה המשמשת להזרקת התמיסה לשטיח. כמובן שמנקה השטיחים ישטוף לאחר מכן את התמיסה בקיטור – והיא תצא מהשטיח יחד עם כל הלכלוך (מה שיעזור לכם להעלים כתמים רציניים).

 

ניקוי יבש

דרך אחרת חנקות שטיחים על השיטה הקלאסית של ניקוי יבש. בשביל ניקוי יבש לא צריך חברה המתמחה בניקוי שטיחים, ואפשר לעשות ניקוי יבש לשטיח כמעט בכל מכבסה מקצועית. בשיטה זו נעשה שימוש בתמיסת ניקוי הנמרחת על השטיח. את התמיסה משאירים לייבוש ואז שואבים אותו יחד עם הלכלוך והכתמים. ניקוי יבש הוא פתרון טוב -אך יקר למדי, מה גם שהוא דורש הובלה קטנה.

 

ניקוי כימי

עוד דרך לנקות את השטיח שלכם באופן מקצועי היא על ידי שימוש בתמיסת ניקוי מיוחדת. התמיסה נמרחת על השטיח ולאחר מכן מתייבשת למעין קריסטלים אשר "עוטפים" את הלכלוך והכתמים. שהתמיסה מתגבשת לקריסטלים – שואבים את הגבישים, ומשאירים את השטיח נקי. תוכלו להשיג חומרים לניקוי כימי או ניקוי קריסטלי די בקלות באינטרנט, אבל חשוב לדעת מראש איך לעבוד איתם.

 

שמפו שטיחים

השיטה האחרונה שנזכיר לניקוי שטיחים מקצועי כוללת מריחת שמפו מוקצף על השטיח ולאחר מכן שימוש במכונה לקרצוף הסיבים. כמובן  שלא מדובר בשמפו שאנחנו מכירים מהמקלחת – אלא בחומר דומה אך חזק יותר. לאחר מכן הקצפת השמפו על השטיח שוטפים את השמפו במים ושואבים אותו יחד עם הלכלוך והכתמים. גם כאן, מדובר בהליך שמתבצע על ידי חברה מקצועית.

 

סיכום

לסיכום, השיטה המתאימה ביותר לניקוי  מקצועי של שטיח מסוים תלויה בגורמים כמו סוג הסיבים, רמת הלכלוך וסוג הכתמים שיש להסיר. מנקה מקצועי יכול לעזור לקבוע את השיטה הטובה ביותר למצב מסוים. לכן, אם אתם חושבים לנקות את השטיח שלכם באופן מאסיבי – כדאי להזמין קודם כל חברה מקצועית לניקוי שטיחים, שתעזור לכם לבחור את שיטת הניקוי הטובה ביותר במקרה שלכם.

מה היה לנו עד כאן?