מאיזה אחוזי נכות מגיע פטור ממס הכנסה?

בעלי אחוזי נכות שנקבעה לתקופה של מעל חצי שנה, זכאים לקבל פטור ממס. גובה הפטור הניתן יכול להיות מלא ויכול להיות חלקי. הפטור מחושב בהתאם לגובה אחוזי הנכות הקיימים. קביעה של מעל 90% אחוזי נכות רפואית, מזכה בקבלת פטור ממס הכנסה. אך גם אחוזי נכות פחותים מכך עשויים לזכות את בעליהם בקבלת פטור אפילו חלקי, מתשלום המס המלא.

כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא. אך לפני שנתחיל, חשוב לציין כי קביעת אחוזי הנכות צריכה להיעשות על ידי המוסד לביטוח לאומי. כל קביעה של מוסד אחר עלולה להטריח את מבקש הבקשה להגיש בקשה נוספת למוסד לביטוח לאומי כדי שיכיר באחוזי הנכות שלו לצורך מתן פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס?

על כל הכנסה חייבת בישראל אנו משלמים מס הכנסה. גובה המס משתנה מאדם לאדם בהתאם לנתונים האישיים שלו. אדם שיש לו ילד נכה לדוגמא, לא ישלם אותם אחוזי מס כמו אדם שיש לו ילד בריא. כל נתון אישי ומשפחתי עשוי להשפיע ולכן חשוב להתייחס לכל נתון כזה.

הנתונים המשפיעים מקנים הנחה במדרגות המס המשולמות. העובד צובר נקודות זיכוי המקנות לו "הנחה" בתשלום המס. אך חשוב לזכור, הן כלל לא פוטרות אותו מהתשלום. רק בעלי זכויות רפואיות העומדים בקריטריונים שנקבעו, זכאים לקבל פטור ממס הכנסה.

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לעמוד בקריטריונים רבים ולעבור תהליך בירוקרטיה לא קטן. לא כל אחד מסוגל לעבור זאת ולצערנו, לא מעט בעלי אחוזי נכות מתייאשים מקבלת זכויותיהם ולא מנסים להגיש בקשה לקבלת פטור שיכול לחסוך להם מאות אלפי שקלים, וחבל.

בדיוק מסיבה זו קמו חברות וארגונים ששמו להם למטרה לסייע לבעלי זכויות רפואיות לקבל את המגיע להם על פי חוק. בין אם מדובר בפטור ממס או בכל זכאות אחרת. חשוב לדעת כי במקרים רבים ניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית לקבלת החזר מס על מגבלה גופנית שהייתה קיימת ב-6 השנים האחרונות.

 

מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

כידוע, בעלי נכות רפואית שנקבעה לתקופה של 185 יום לפחות, זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. אך חשוב לשים לב לנקודה נוספת:  קבלת הפטור מותנית בגובה אחוזי הנכות הקיימים. מסיבה זו ההמלצה היא לברר את העניין מול גורם מקצועי ולא להסתמך רק על כתבות מקצועיות. כיוון שבשיחה מול איש מקצוע הוא עשוי להעלות שאלות המצביעות על זכאות נוספת שכלל לא נצפתה לפני כן.

באופן עקרוני, גובה אחוזי הנכות הנדרשים לקבל פטור ממס הם 90% משוקללים על ליקוי אחד. אך יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ניתן לקבל פטור גם במקרים בהם יש אחוזי נכות פחותים מכך. אם יש לכם אחוזי נכות כלשהם, אפילו רק 25%, כדאי שתערכו בירור בנושא מול גורם אמין ומקצועי בנושא. בהצלחה.

פטור ממס הכנסה

מה היה לנו עד כאן?