מבנה מסוכן – מה עושים עם זה?

בתקופה האחרונה אנו שומעים על מבנים מסוכנים שצצים פתאום כמו פטריות אחרי הגשם ברחבי הארץ. בעוד יש מי שסבורים כי מדובר בתופעה חדשה, אחרים יודעים כי מדובר בעניין מוכר שפשוט לא מדובר מספיק. כדי להעלות את המודעות בנושא, יצאנו לבדוק פרטים אודות מבנה מסוכן תוך בחינה מעמיקה עם הפתרון לסכנה זו. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

תכירו את המומחים שסייעו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים אודות המבנה המסוכן, אנו רוצים להציג בפניכם את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. מדובר במי שגילו שהם מתגוררים במבנה מסוכן. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר קצר ברחבי הרשת. שאלנו את אותם אנשים את כל השאלות החשובות במטרה להגיע למסקנות בנושא.

לשמחתנו, מעל ל – 100 איש ענו על הסקר ואפשרו לנו לדעת מהו מבנה מסוכן ומהי צריך לעשות ברגע שמגלים שהוא כזה. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להביא למודעות חשובה מאוד בנושא.

 

מבנה מסוכן – מה זה בכלל?

רגע לפני שנציג בפניכם את הדברים שאתם צריכים לעשות כשאתם מגלים שהמבנה שלכם הוגדר כמסוכן, עלינו להציג תחילה את ההגדרה של מבנה שכזה. הרי בלי ההגדרה, אינכם יכולים לדעת אם המבנה שלכם הוא כזה או שלא. הדרך הראשונה לבדוק את העניין היא להיכנס לאתר החברה למבנים מסוכנים ולקרוא את ההגדרה של מבנה זה. הדרך השנייה היא להסתכל על הבניין ולבדוק אם מופיעים בו הפרטים הבאים:

  1. סדקים
  2. יסודות אכולים
  3. ברזלים חשופים ו\או ברזלים חלודים

 

מה עושים אם גיליתם שיש את אחד או יותר מהתופעות הללו במבנה?

אם גיליתם שיש סדקים, יסודות אכולים או ברזלים חשופים, כדאי שתפנו בהקדם אל מומחה שיבוא לבדוק את המבנה. מדובר במהנדס בניין שיסתכל על המבנה ויבחן את הסימנים הללו מקרוב. הוא יאבחן בסופו של דבר אם אכן המבנה מסוכן או שלא. במידה והמבנה יאובחן כמסוכן – על הדיירים שלו להתפנות כדי שניתן יהיה לבצע פעולות נוספות.

 

הפעולות הנוספות שמתבצעות במבנה לאחר הגדרתו כמסוכן

מבנה שנמצא כמסוכן עשוי לעבור את אחד מההליכים הבאים:

  1. שיקום
  2. הריסה

השיקום יכול להיעשות במידה והמבנה נמצא מסוכן אך ניתן לטיפול באמצעות הליך שיקומי. במידה והמבנה נמצא במצב מסוכן ביותר שלא מאפשר להתחיל בכלל בהליך שיקום, על הדיירים שלו להתפנות בהקדם כדי שניתן יהיה להרוס את המבנה לפני שהוא יקרוס לבדו.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהו מבנה מסוכן ומה עושים כשמגלים שהמבנה אובחן ככזה. כעת, כשיש לכם את כל הפרטים בנושא, עליכם פשוט לפעול בהתאם להנחיות שצוינו לעיל. נאחל לכם שתישמרו מפני מבנים מסוכנים.

בניין מסוכן

מה היה לנו עד כאן?