מהו החומר האיכותי ביותר לדלתות?

דלתות הן המקור שלנו לביטחון ולשינה טובה יותר בלילה. הידיעה שהדלת נעולה גורמת לכולנו לחוש שלווה באופן מספק. אבל מדוע אנחנו לא לעולם לא חושבים על החומר ממנו יוצרה הדלת? אם אתם עתידים לעבור לדירה חדשה או משפצים את ביתכם הנוכחי ומעוניינים להחליף את דלתות הבית – אל תסתפקו רק בעיצוב, אלא הקדישו תשומת לב גם לאיכות החומר ולביטחון האישי שלכם. במאמר זה ננסה לענות על השאלה החשובה – מהו החומר האיכותי ביותר לדלתות? יצאנו לדרך.

 

מילוי ״כוורת״ בכל דלת

הדלתות שלנו עשויות כולן באותה הדרך. בכל דלת קיים מילוי כוורת. למעשה, "הכוורת" היא הגדרה למילוי של לוחות קרטון התוחמים משני צידי הדלת, כאשר באמצע הדלת, בין הקרטונים, קיים קרטון נוסף בצורת כוורת. בדלתות הפשוטות, ניתן לראות כוורת עם רווחים יותר גדולים ועובי קרטון יחסית דק. בדלת יותר איכותית, הקרטון יהיה יותר עבה ומילוי הכוורת יהיה עם רווחים קטנים יותר.

המילוי בכוורת נמדד באחוזים וככל שהאחוז גבוה יותר, כך המילוי יותר צפוף. כמו כן, מילוי כוורת צפופה טוב יותר מאחר וכוורת שכזו גורמת לבידוד יותר איכותי מרעש וטמפרטורה. באתר https://alondoors.co.il תוכלו למצוא מגוון דלתות איכותיות עם מגוון סוגי מילוי. איכות הדלת נמדדת לא רק בכוורת הצפופה, אלא גם מסוג העץ שבו משתמשים. אז איזה סוגי עץ קיימים למילוי דלתות?

מילוי ״כוורת״ בכל דלת 

מילוי עץ פלקסבורד

מדובר במילוי עץ שעשוי מסיבים דקים. הסיבים הדקים מעניקים בידוד טוב יותר ממילוי כוורת. דלתות מסוג פלקסבורד מגיעות במשקל כבד, ועבור התקנתן יש להשתמש בצירים חזקים. מדובר בדלתות שהן מעט יותר יקרות, אבל שוות את ההשקעה לטווח ארוך.

 

מילוי פוליאוריתן

פוליאוריתן הינו חומר פלסטי שמשתמשים בו עבור בידוד. בדלתות פנים, פוליאוריתן משמש עבור מילוי חלל דלת. מדובר בחומר קל מבחינת משקל, עמיד לאורך זמן ומחמם מבחינה תרמית. מדובר בחומר עם אלסטיות גדולה שיכול להתארך עד 500%. הפוליאוריתן משמש למגוון חומרים ושכבות יסוד ייעודיות, כמו איטום מרחבים שונים, ולא רק בדלתות. בעולם הדלתות, תוכלו למצוא את הפוליאוריתן בדלתות בציפוי מתכת, ולרוב הדלתות הללו יותקנו באזורים מועדים לשריפות.

מילוי פוליאוריתן

מילוי וציפוי פולימר

פולימר הוא חומר יחסית חדש בעולם דלתות הפנים. זהו חומר שעמיד בפני מים ונזקים כלליים. כאשר הדלת עשויה מחומר פולימר, רצוי לבדוק האם מדובר אך ורק בשלד הפנימי שמצופה בחומר, או שמדובר בציפוי של כל מעטפת הדלת. שימו לב כי ציפוי פולימר יותר יקר מפורמייקה, אבל גם עמיד יותר. אם אתם מעוניינים בדלתות מוגנות מים, הן יגיעו לרוב עם ציפוי פולימרי, כך שזאת הבחירה הכי נכונה עבורכם.

 

לסיכום

ישנם שלל חומרים לדלתות בהם ניתן להשתמש, גם במילוי וגם בציפוי הדלת. הבחירה הנכונה ביותר עבורכם תיקח בחשבון לא רק את המראה, אלא גם את עמידות ואחזקת הדלת. לפני הרכישה, נסו להתאים את הדלת עצמה לחלל החדר, ולהבין מה החומר שיתאים עבור הצרכים שלכם בצורה הכי טובה.

מהו החומר האיכותי ביותר לדלתות

מה היה לנו עד כאן?