מהו תהליך התקנת בית חכם ואיך לעשות זאת נכון

תהליך התקנת בית חכם הוא תהליך לא פשוט, בו יש צורך ראשית לבחור במערכת הבית החכם הרצויה עבורכם ובהמשך להתקינה ברחבי חדרי הבית, תהליך

שעשוי לגרור גם הזמנה של חשמלאי, טכנאי ואנשי מקצוע להתקנת המערכת.

התהליך יכול להיות פשוט מאד, עם קצת הכרה מוקדמת של התהליך ושלביו והתכוננות מתאימה.

לפניכם קצת על מהו תהליך התקנת בית חכם ועל איך לעשות את זה נכון.

 

מה הוא בית חכם ומה כולל?

בים חכם הוא מערכת כוללת המקשרת תחת רשת אחת מגוון של מכשירים טכנולוגיים וחשמליים בבית, וכך מאפשרת למעשה דרך מסך מולטימדיה או מסך האיפון, לשלוט בפתיחתם וסגירתם מרחוק וללא צורך בנגיעה ישירה. כך ניתן לסגור את המזגן ששכחתם דולק מהעבודה, או להדליק לכם דוד עוד בדרך הביתה. הבית החכם מיוצר כיום באלפי מדינות וחברות אשר מייצרות כל אחת מערכת בית חכם מעט שונה ובעלת תוספים אחרים, כמו חברת גלובל קוואלטי שמייצרת מערכת בית חכם איכותית להתקנה.

 

איך לבחור ולהתקין בית חכם?

בחירת המערכת 

כיום ישנן אלפי מערכות שונות להתקנה, אשר מגיעות לביתכם במחירים שונים ובתכולה שונה לחלוטין. בעוד וחלק ממערכות החכמות יהיו פשוטות ויכללו את מנורות הבית והמזגנים בלבד – יהיו מערכות הרבה יותר מפותחות שיכללו גם את שער החניה האוטומטי, מצלמת האבטחה של הבית, המיקסר והטוסטר וכדומה. מערכת הבית החכם יכולה להגיע עד לפרטים הקטנים, ולכן בשלב הראשוני תצטרכו לבחור את הדגם והסוג שיתאים עבורכם.

 

יצירת תשתית קווית או אלחוטית 

המערכות כיום ניתנות להשתתתה על קוויות אלחוטית, דבר שבהחלט פשוט להתקין ולהתחבר אליו, אך גם על תשתית קווית – מה שיצרוך מכם תקציב גבוה יותר, הכנה מוקדמת וחיבור של מערכת קווית ביתית למערכת.

 

בחירת המפסקים והתקנתם 

בשלב הזה נצטרך לבחור את המפסקים הרצויים עבור הבית, שיהיו בכל חדר עבור הפעלה נוחה של המוצרים החשמליים בו, ולאחר מכן להתקין אותם בחדרי הבית.

 

התקנת התשתית שבחרנו והמערכת 

שלב זה צריך להתבצע על ידי חשמלאי ומתקין מוסמך, שלרוב יכול להגיע במחיר כלול או תוספת תשלום מהחברה בה בחרתם לקניית המערכת. תחילה יתקין את התשתיות שנדרשות, כמו גם בקרים בארונות החשמל.

 

לסיכום

מערכת של בית חכם היא מערכת נוחה ומעולה לתפעול כלל החשמל בבית מרחוק ובנוחות, וכיום כבר מותקנת במיליוני בתים ברחבי העולם. לפני התקנה של מערכת כזו חשוב להכיר את התהליך מקרוב ולהבין מול מה אתם עומדים ואיזה החלטות תידרשו לקחת. לפני התהליך יש לבחור את חברת הייצור והמערכת עצמה שתתאים לביתכם, שכן יש כמה רמות ועומקים המבדילים בניהן, ובהמשך לבחור בתשתית חוטית או קווית, ולהתקין את כלל המערכת והמפסקים בבית על ידי חשמלאי או מתקין מקצועי.

טלפון

 

מה היה לנו עד כאן?