מהם השלבים שצריך לעבור בתהליך ייבוש תת רצפתי

מים יכולים להיכלא מתחת לרצפות בעקבות פיצוצוי צנרת או ליקויי איטום בדירה. מים כלואים מתחת לרצפה יכולים לגרום לאי נוחות כמו ריח לא נעים, עובש ואפילו נזק לרצפות. בשביל להיפטר מהנזק יש לטפל בעזרת ייבוש תת רצפתי.

 

זיהוי של הבעיה

לפני שמדברים על ייבוש תת רצפתי כדאי להבין את התסמינים שיכולים לעורר את החשד שיש לכם רטיבות תת רצפתית והם:

  • רטיבות קפילארית – חלחול של מים כלפי מעלה בתוך הקיר, תופעה משונה שמתרחשת כאשר כלואים מים מתחת לריצוף, מכיוון שאין להם לאן לצאת הם מנסים לברוח דרך הקיר. יתבטא בסימני רטיבות, קילופים או התנפחות על הקיר.
  • אבקה לבנה על הרובה – אם תבחינו באבקה לבנה בין המרצפות שלכם תדעו שמדובר בתפרחת לבנה שמופיעה בעקבות לחות או מים כלואים שמנסים למצוא דרך יציאה מתחת הריצוף.
  • רטיבות בתקרה של השכנים – אם השכנים מתחת לדירה שלכם מתלוננים על רטיבות בתקרה שלהם, כנראה שהמצב הוא של רטיבות מתקדמת שעלולה לגרום לנזק אמיתי למבנה ולכן יש לפעול במהירות.
  • חשבון מים גבוה מהרגיל – אם חשבון המים שלכם עלה ללא סיבה נראית לעין כנראה שיש נזילה סמויה שמקורה בצנרת הרצפה.

 

למה צריך לטפל ברטיבות התת רצפתית

מעבר למראה הלא נעים שנוצא על הקירות, התקרה של השכנים או הרצפה. רטיבות תת רצפתית סמויה ככל שתהיה יכולה להוות סכנה ממשית למבנה ולבריאות שלכם. המים הכלואים יכולים לגרום נזק לבטון, תשתית הבית, ציוד וריהוט ואף למערכת החשמל. מים שיעמדו מספיק זמן יפתחו טחב ועובש שיכולים לגרום להתפתחות של מחלות נשימתיות ולשם כך יש למהר לבצע איתור נזילות מים.

 

שיטות ייבוש תת רצפתי

  1. ייבוש טבעי – בשיטה ללא שום מכשירים וטכנולוגיה יש לפתוח מספר אריחי רצפה באזור בו מזוהה רטיבות. המים ימצאו פתח יציאה דרך האריחים שפתחתם, שיטה זו עלולה לקחת זמן רב ולא תמיד תהיה אפקטיבית במאה אחוז.
  2. ייבוש עם מכונה – שיטה חדשה יותר לייבוש מים כלואים בעזרת מכונה השואבת את המים באמצעות וואקום ומייבשת אותם בעזרת מערכת מוליכי חום ומפוחי אוויר, מדובר בשיטה אפקטיבית ואסתטית.

 

ייבוש תת רצפתי עם מכונה ייעודית

  1. איתור הנזילה ותיקון הצנרת – לפני שמייבשים את המים חשוב להבין את המקור שלהם ולטפל בבעיה מהשורש שלה. על מנת לעשות יש להזמין מאתר נזילות שישתמש באמצעים שונים כמו חיישן גז או מצלמה תרמית לאיתור המיקום המדויק של הנזילה.
  2. בדיקת לחות
  3. ייבוש תת רצפתי
  4. סגירת הרצפות והפקת מסקנות

 

לסיכום,

אם אתם מבחינים באחד מהתסמינים המצביעים על רטיבות תת רצפתית אל תהממו וגשו לטפל ישר בבעיה, דחייה ארוכה של טיפול בבעיה תוכל לגרום לנזק רב למבנה הדירה ולבריאות שלכם. הקפידו על כל השלבים ובעיקר על הטיפול בבעיה משורשה.

תהליך ייבוש תת רצפתי

מה היה לנו עד כאן?