מה ההבדלים בין הדברה רגילה להדברה ירוקה?

אין דבר יותר נורא, כאשר בפרט עם תחילת עונת הקיץ מתמלא הבית שלכם בכל מיני אורחים מעופפים בלתי רצויים. יש כיום המון שיטות הדברה, כמו למשל – שיטת הדברה רגילה, שבדרך כלל היא כימית, או שיטות הדברה טבעיות וירוקות.

ההבדלים בין שיטות הדברה אלו הם קיצוניים. הבנה של מה ההבדלים בין הדברה רגילה להדברה ירוקה יכולים לעזור לכם להגיע לבחירה של שיטת ההדברה שהכי נכונה בשבילכם. תמשיכו לקרוא, ותבינו הכול, וזאת הבטחה.

 

מה ההבדלים בין הדברה רגילה לבין הדברה ירוקה?

נתחיל עם הדברה רגילה, שהיא הדברה כימית – התיעוש של המגזר החקלאי תגבר את המשא הכימי על מערכות אקולוגיות טבעיות. כאשר חומרי ההדברה הכימיקליים מהווים בדרך כלל את המענה הרצוי לשימוש בשטחים חקלאיים, בשטחים ירוקים עירוניים, כמו גם בתכניות עבור בריאות הציבור, וזאת כדי להגן על אנשים ועל צמחים מללקות בכל מיני מחלות.

ברם, ההיתכנות המוכרת של חומרי הדברה כימיים להסב לכמות ניכרת של השפעות סביבתיות או בריאותיות שליליות, תופעות הלוואי של ההדברה הרגילה עשויות להיות הרות אסון בריאותית סביבתית. מאידך, כדאי להכיר את ההדברה הירוקה או את ההדברה הטבעית, כפי שאפשר להשיג רק אצל חברת קוברה הדברה ירוקה.

הראשונה מיישמת הדברה עם חומרי הדברה טבעיים וירוקים, אשר פעילים בהצלחה בפרט אל מול הצמחים. יש חומרי הדברה ירוקה שמבוססים על ייצור מחיידקים טבעיים שנמצאים באדמה. אלו הם חומרי הדברה טבעיים שיכולים להיות מאוד רעילים למזיקים, כמו למשל – לזבובי הפירות, לקרדית העכביש, לנמלים, וכיוצא בזאת.

ונסיים עם הדברה טבעית, שבה עושים שימוש בכימיקלים טבעיים, אשר עוברים סינתזה ברמה הפנימית באמצעות החי והצומח, וזאת על מנת להגן על עצמכם מפני מתקפת מזיקים, ובעקבותיהם אפשרות של מחלות, כאשר הצמחים תדיר מותקפים באמצעות חרקים או מיקרואורגניזמים שמעוניינים להרוס את הרקמות של הצמחים. משום שהם לא יכולים להגן על עצמם, עושים זאת על ידי שימוש בהדברה טבעית.

 

במה באים לידי ביטוי ההבדלים בין הדברה רגילה לבין הדברה ירוקה?

כאשר דנים בנושא של הדברה רגילה, דהיינו שימוש בחומרים כימיים, היא נועדה כדי להגן על הצמחים ועל בני האדם מפני מחלות שמועברות באמצעות וקטורים, מזיקים או עשבים שוטים, וכיוצא בזה. אותם חומרי הדברה יכולים להופיע גם בחומרי בנייה או בשמפו לחיות מחמד, כאשר הם נועדו למגר כל נוכחות של מזיקים שממש אינם רצויים.

בהקשר להדברה ירוקה, היא נחשבת להרבה יותר בטוחה. באופן טבעי, חומרי ההדברה נועדו למגר כל אורגניזם חי, כך שכל סוג של הדברה טומן בחובו מידת סיכון כזאת או אחרת. אך הדברה ירוקה הרבה יותר ידידותית למשתמש ולסביבה, והיא בעלת מידה מינימלית של רעילות כדי להרוג מזיקים.

 

האם ההבדלים בין הדברה רגילה לבין הדברה ירוקה מתבטאים בכך שזה אינם מעשי ידי אנשים?

כאשר מדסקסים אודות חומרי הדברה ירוקה או טבעית מתכוונים לכך שההדברה הזאת היא לא מעשה ידי האנושות. אין הכוונה תמיד שהמוצרים הללו פחות מסוכנים או פחות רעילים, מכיוון שיש חומרים מאוד רעילים על פני כדור הארץ שנחשבים לירוקים או לטבעיים, כמו לדוגמה – ארסן או ארס של נחשים. על אותו מישור – המושג הדברה ירוקה לא מוגדר באמצעות אף גורם רגולטורי, מה שהופך אותו בהכרח כפתוח בפני פרשנויות של חברות השיווק ושל הצרכנים.

חומר הדברה

מה היה לנו עד כאן?