מה הוא תיקון פאץ'?

אם יש לכם בעיה כלשהי בצנרת, ברור לכם שצריך לתקן אותה כמה שיותר מהר, אחרת הבעיה תחריף והנזק רק ילך ויחמיר. אבל הסיבה שרובנו דוחים ומכחישים את הטיפול בבעיות הללו היא די פשוטה ומובנת: אין לנו כוח לכאב ראש הזה. תיקון צנרת דורש גישה למערכת שמחייב שבירת רצפה וכאב ראש גדול מאוד.

אבל מה אם נספר לכם שיש כיום טכניקות ושיטות מתקדמות מאוד, שבעזרתן אפשר לטפל בבעיות בצנרת ולפתור תקלות בלי הרס? נשמע מעניין? אז כדאי לכם להמשיך לקרוא.

 

מתי אפשר לבצע תיקון בלי הרס?

יש כמובן מקרים קשים שבהם חייבים לבצע הרס כדי לטפל בצנרת, אבל אולי תהיו קצת מופתעים לשמוע שיש לא מעט מקרים שבהם ניתן לטפל בבעיות ובתקלות צנרת באופן סטרילי יחסית. לא צריך לחפור ולהגיע עד הצנרת. הכנו לכם כאן רשימה של כמה סוגי תקלות שניתן לפתור בלי להגיע פיזית לצנרת:

  1. חדירה של שורשי עצים לביוב – בלא מעט בתים בישראל יש בעיה של שורשי עצים שחודרים לתוך הביוב. השורשים גדלים וגורמים לנזקים וסדקים בצנרת, ובסופו של דבר יכולים גם לסתום לגמרי את צינורות הביוב.
  2. בעיות שונות בצמרת – לעתים צנרת הביוב הותקנה בצורה לא טובה, או שהיא התבלתה ונשחקה לאחר שנים רבות ונוצרו בה סדקים. במקרים כאלה ניתן לעתים לבצע תיקון ללא הרס.

לעומת זאת, כאשר הבלאי בצנרת הביוב גבוה במיוחד, כאשר קוטר הצנרת לא תקין, וכאשר התכנון הראשוני של הצנרת לא היה טוב, אי אפשר לבצע תיקון בלי הרס. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של חברת תרמו שמתמחה בתחום ומציעה שלל שירותים termo.co.il.

תיקון תיקון

איך מאתרים את הבעיה?

אם יש לכם סתימות בצנרת הביוב, או נזילה כלשהי, כדאי להזמין את אנשי המקצוע, לפני שהתקלה תחמיר. כיום אין שום צורך להגיע פיזית לצינור, ובעזרת מצלמה שמוחדרת לצנרת ניתן לזהות את הבעיה והיכן היא ממוקמת בדיוק. כך ניתן הבין האם אפשר יהיה לתקן את התקלה ללא הרס, ובאילו דרכים צריך לעבוד. ניתן להחדיר מצלמה או רובוט שיבצעו את הצילום.

 

מה זה תיקון פאץ'?

תיקון פאץ', או בעברית הטלאה, הוא אחת הטכניקות לתיקון של צנרת ביוב בלי הרס ונזק. בשיטה הזו איש המקצוע מכניס לתוך צנרת הביוב טלאי שעשוי מסיסי זכוכית ומקרבון עם פולימרים, הטלאי מוצמד לחור או לסדק הקיים בצנרת בלחץ גבוה מאוד. לאחר כ- 40 דקות הטלאי סוגר באופן הרמטי את הסדר או החור והופך לחלק בלתי נפרד מהצינור הקיים.

 

סיכום

אין שום ספק שתקלה בצנרת הביוב היא צרה צרורה. אבל בדיוק בגלל שאנחנו לא רוצים שהיא תחמיר כדאי לטפל בה כמה שיותר מהר. תיקון פאץ' מאפשר לכם לפתור את הבעיה בדרך הטובה ביותר וללא נזק והרס נספים שאינם נצרכים.

בעיות אינסטלציה

מה היה לנו עד כאן?