מה החשיבות של סקר עצים ולמה מומלץ לעשות זאת בשטח ציבורי ופרטי

עצים הם דבר נפלא, התורמים רבות למארג האקולוגי כולו. העצים מבצעים הליך פוטוסינתזה, הממיר פחמן דו חמצני לחמצן המאפשר את קיומנו. מלבד זאת, העצים גם מוסיפים נוי וחן רב לכל מקום ומכיוון שכך אנו אוהבים לשתול אותם בטבע ואף בסביבה העירונית.עם זאת, עצים עלולים בנסיבות מסוימות להפוך למפגע וליצור סיכון סביבתי. מה ניתן לעשות כדי למנוע זאת?

 

מה מסוכן בעצים

כדי שנבין לעומק כיצד מתגוננים מפני הסיכון שבעצים, חשוב להבין מהי הסכנה שעצים יוצרים. מספר פעמים בשנה, נשמעים דיווחים על עצים שקרסו עקב רוחות ופגעו, במקרה הטוב, ברכוש, ובמקרה הרע בנפש. הסכנה היא לא רק קריסת העץ כולו, אלא גם קריסת ענפיו. כדי להתמודד עם הסיכון ולמגר אותו מראש, בבחינת להקדים תרופה למכה, רצוי לערוך סקר עצים על ידי אגרונום מומחה שתמצאו בכתובת https://oritrees.co.il.

 

מה קורה בסקר עצים

במהלך סקר העצים, האגרונום סוקר את מצבם של כל העצים בתא השטח הנסקר ומוודא כי הם יציבים ולא נשקפת סכנת קריסה לא שלהם ולא של ענפיהם. בשלב הראשון, האגרונום יזהה את כלל העצים, את המין שלהם ואת תכונותיהם.

בשלב השני, האגרונום ימפה את השטח ויסמן במפה את מלוא הצמחייה והעצים המצויים בו. לאחר המיפוי, האגרונום יעבור עץ עץ ויבין מהי יציבותו ויציבות ענפיו. לשם כך, ייסקר גילו של כל עץ, מחלות עבר שלו, מחלות נוכחיות, פטרת וריקבון פנימי ועוד.

לאחר מכן, האגרונום יגדיר גובה מקסימלי לכל עץ, אותו אסור לאפשר לעץ לחצות. העץ ייגזם ככל שיחצה את הסף המוגדר. כמו כן, יוגדר גם הרוחב של העץ ויקצצו ענפים שיזלגו מהטווח המוגדר עבורם. קביעת הגובה והרוחב המקסימליים, תיעשה לאור הבנת השפעת הרוחות על העץ בהתחשב בטיב העץ ובמיקומו הגיאוגרפי.

לבסוף, יגבש האגרונום המלצות כלליות שיועברו למזמין הסקר, באשר לדרכים האופטימליות לטיפול בצומח בגזרה. האגרונום ימליץ אילו עצים וענפים לכרות, היכן ניתן אולי להוסיף עצים ועוד.

 

חשיבות ההליך

אם כן, סקר עצים חשוב כדי לשמור על טיב העצים ולמנוע סכנות עתידיות של קריסה והתמוטטות העץ וענפיו. הסקר שומר על שלום הציבור וכל מי שעלול להימצא בקרבת העץ בזמן קריסה. מומלץ לבצע את הסקר בחודשי הקיץ, כהכנה לקראת עונת החורף. עם זאת, לא ניתן להשתהות זמן רב מידי עם הסקר אלא יש לבצעו בראשית הקיץ כדי שתספיקו ליישם את המלצות הסקר לפי החורף.

 

למי מומלץ לבצע את הסקר

ישנם מוסדות המחויבים בביצוע סקר שנתי, דוגמת מוסדות לימוד של משרד החינוך. אולם כפי שניתן היה להבין, לא רק להם מומלץ לבצע את הסקר אלא לכל מי שחפץ בשמירת בריאותו ובריאות קרוביו. לכן, רצוי שכל עירייה תבצע סקר שנתי בשטחה. בנוסף, גם לאנשים פרטיים בעלי חצרות עם עצים מומלץ במיוחד לבצע את הסקר, למען לא יסבלו מנזקים כבדים בהמשך.

 

לסיכום

סקר עצים הוא הליך המקדים תרופה למכה ומונע קריסת עצים למיניהם. הסקר מומלץ לא רק למגזר הציבורי, אלא גם לבעלי חצרות פרטיים המעוניינים להבטיח את בריאות אנשי שלומם. בהצלחה!

סקר עצים

מה היה לנו עד כאן?