מה עושה מפקח בנייה?

בעל מקצוע חשוב ביותר, המהווה חלק בלתי נפרד מפרויקט הבניה הוא מפקח הבנייה. תהליך הבנייה הנו תהליך ארוך ומורכב, הכולל עשרות בעלי מקצוע שונים המבצעים מאות פעולות בנייה שונות. אדם ללא ניסיון בתחום הבנייה לא יכול לפקח בצורה עצמאית על כל הנעשה, ולשם כך דרוש מפקח בנייה מקצועי. בהיעדרו, קל מאוד "לעגל פינות" בתהליך, להקל בתקנות הבנייה, לחסוך בחומרים, ולבצע את תוכנית הבנייה בצורה רשלנית.

 

תפקידיו של מפקח הבנייה

פרויקט בנייה שמבוצע בצורה לא מקצועית גורר ליקויי בנייה רבים וחוסר שביעות רצון. מסיבות אלה ואחרות, אסור לוותר על נוכחות יום יומית של מפקח הבנייה. תפקידיו של מפקח הבנייה כוללים:

  • לוודא ולבדוק כי קים תיאום בין תוכנית הבנייה ליועצים השונים
  • לדווח בצורה יום יומית על כל הנעשה באתר הבנייה
  • לתאם את הגעת הקבלנים בתזמון נכון ובצורה שלא תגרום להפרעות
  • לוודא כי תוכניות הבנייה מבוצעות כראוי
  • לדאוג שחומרי הבנייה יהיו איכותיים ויעמדו בתקן הישראלי
  • לפתור בעיות ושאלות הצצות מהשטח בצורה מהירה
  • להעביר תשלומים לקבלנים ע"פ חוזים שנחתמו מראש
  • לדרוש מהקבלן תיקונים במידת הצורך
  • לוודא כי התיקונים בוצעו

 

חשיבותו של מפקח הבנייה

נוכחותו של מפקח בנייה חשובה ביותר, מפני שרוב האנשים הבונים או משפצים את ביתם אינם מגיעים מהתחום, וגם אם הם יהיו נוכחים יום יום באתר, הם יתקשו לזהות ליקויים בעבודת הקבלנים, ולא ידעו לזהות בצורה מהירה ויעילה בעיות הצצות מהשטח.

אתר בנייה שאינו מנוהל כהלכה חשוף לטעויות ולהתקדמות איטית ולא נכונה של הבנייה. תיקון טעויות במהלך הבנייה מעכב את ההתקדמות וגם עולה לא מעט למשקיעים בו. תיקון טעויות לאחר סיום הבנייה עולה הרבה יותר, ולעתים הוא אף בלתי אפשרי. נוכחות יום יומית של מפקח בנייה מאפשרת לבונה להמשיך בשגרת חייו ולהיות פטור מהתעסקות בענייני הבנייה השוטפים. זקוקים למפקח בנייה? נווה אשמורת פיקוח בניה כאן לשירותכם.

 

בחירת מפקח בנייה

בטרם תבחרו מפקח בנייה – חשוב שתבדקו האם יש לו את כל הכלים והכישורים המקצועיים, לרבות לימודים פורמליים.  לא כל אחד שהתעסק בשיפוצים יכול להיות מפקח בנייה. קיים קורס מטעם משרד העבודה והרווחה המעניק תעודה מוסמכת למפקחי בנייה.

מומלץ לעבוד עם חברת פיקוח בנייה בעלת וותק וניסיון, המתעסקת בהיבטים שונים של הבנייה.חברה שכזו לרוב עובדת עם קבלנים ואדריכלים שהוכיחו את מקצועיותם ויעילותם – מה שיחסוך לבונים כאב ראש בבחירת אנשי מקצוע אמינים ומצוינים.

 

לסיכום

בניית פרויקט מכל סוג יכולה להיות תהליך מרגש ומשמח, אך גם תהליך שיכול להיות מלווה בהרבה טרדות, דאגות, וחששות. חשוב שתדעו כי ניתן להסיר דאגות אלו בקלות ע"י העסקה של מפקח בנייה מקצועי, אמין, ומנוסה. האינטרס של מפקח הבנייה, בניגוד לבעלי המקצועות השונים הוא תמיד לטובת האיכות הבנייה ולפיכך – לטובתכם. שיהיה בהצלחה!

בְּנִיָה

מה היה לנו עד כאן?