4 טיפים למיגון העסק שלך מפריצות וגניבות

כספות, מחשבים ומידע רגיש הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של פריטים חשובים שצריכים להישאר בתוך בית העסק. סביר להניח שאתם מכירים בעובדה זו, אבל לא בטוח שאתם יודעים איך למגן את העסק שלכם מפני פריצות וגניבות שעשויות להוביל להיעלמות של הפריטים הללו. הישארו כאן ותכירו ב – 4 הטיפים שיקנו לכם את המידע הדרוש ויובילו לתחושת ביטחון.  

 

טיפ ראשון – שמרו היטב על צרור המפתחות של העסק

שמענו לאחרונה על פריצות שאירעו בבתי עסק שבהם הושארו מפתחות במקומות מסתור שקרובים לדלת הכניסה. אם התרחיש הזה מוכר לכם, כדאי שתפסיקו ליישם אותו, משום שיש פורצים שצופים בכם מרחוק וממתינים לראות אם אתם מכניסים את צרור המפתחות לתוך תיבת דואר או מניחים אותו מתחת לשטיח. לצד זאת, נמליץ לשים לב ליישום הטיפים הבאים:

  • אל תציינו את שם העסק או הכתובת על המפתח
  • תפקידו את המפתח של העסק מצרור המפתחות הביתי שלכם
  • איבדתם מפתח? כדאי שתחליפו מנעול באופן מידי

 

טיפ שני – תתקינו מצלמות אבטחה

התקנה של מצלמות אבטחה לעסק תקנה לכם ולעובדים ביטחון אישי, משום שהן מאפשרות לצפות מרחוק במה שמתרחש בתוכו ולפנות למשטרה או לחברת האבטחה באופן מידי. נדגיש שפורצים מעדיפים להגיע לבתי עסק שלא משתמשים במצלמות אבטחה, מתוך ידיעה שאלה פחות מסוכנים עבורם. כך שאם עשויים להיות חשופים לפריצה במידה ואינכם מחזיקים במצלמות ברגע זה ממש.

 

טיפ שלישי – תגרסו מסמכים חסויים

אתם אולי תוהים מה הקשר בין הכותרת שלעיל לבין מיגון העסק. אם כך, כדאי שתדעו שישנם מצבים שבהם מסמכים חסויים שכוללים פרטים אודות הכניסה לעסק דולפים מחוץ למשרד. מדובר למשל במסמך הנחיות לעובדים שבו כתובות כל הסיסמאות של המחשבים, הקוד שמוזן בדלת הכניסה ועוד. ניתן להימנע מהפצת מידע זה תוך שימוש במכונת גריסה שתעלים את הממצאים החשובים ותמנע את הפריצה לעסק.

 

טיפ רביעי –  תחדדו נהלים

מומלץ לחדד את הנהלים אחת לזמן מה, במיוחד אם יש לכם עובדים חדשים בבית העסק. שכן, אלה לא מכירים באופן ההתנהלות שלכם. ניתן לבצע את חידוד הנהלים באמצעות שליחת מייל לכלל העובדים או כשיחה במהלך ישיבת צוות שתציג את הפרטים הבאים:

  • שעות הפתיחה והסגירה של העסק
  • הפעלת מערכת האזעקה (תאצילו סמכויות על העובדים שלכם, כדי שהמערכת תפעל בכל רגע שבו המשרד ריק מאנשים) ועוד

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן 4 הטיפים שאתם חייבים ליישם כדי למגן את העסק שלכם מפריצות וגניבות. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע החשוב, כך שנותר לכם רק להשתמש בו בחוכמה. נאחל בהזדמנות זו שלא תדעו פריצות כלל ושתשמרו על העסק ותכולתו לאורך זמן. רגע לפני סיום, נזמין אתכם להעביר את המדריך לבעלי עסקים אחרים, כדי שגם יוכלו להכיר במידע החיוני.

אבטחת העסק

מה היה לנו עד כאן?