מתי מומלץ להשתמש במנעול אלקטרו מגנטי?

מה זה מנעול אלקטרומגנטי? מתי מומלץ להשתמש במנעול כזה, ומה ההבדל בינו לבין מנעול הצילינדר שיש לכולנו בבית? בטקסט שלפניכם תוכלו למצוא מידע רב וחשוב על מנעולים אלקטרומגנטיים, שיכולים לספק לעסק – או לבניין – שלכם, בדיוק את האבטחה שאתם צריכים.

 

מה זה מנעול אלקטרומגנטי

מנעול אלקטרומגנט הוא סוג של מנגנון נעילה המשתמש במגנט טעון חשמל כדי לאבטח דלתות או שערים. כאשר המגנט מופעל, הוא יוצר כוח מגנטי רב עוצמה המחזיק את הדלת או השער במקום. לא ניתן לפתוח את הדלת מבלי להשבית את המגנט תחילה.

מנעולים אלקטרומגנטיים נמצאים בשימוש נפוץ בעיקר במסגרות מסחריות ותעשייתיות, ולעתים קרובות משודכים למערכות בקרת גישה כדי לווסת את הכניסה לאזורים מאובטחים. ניתן למצוא מנעולים אלקטרומגנטים גם בכניסה לבנייני מגורים משותפים.

מנעול אלקטרומגנט

מתי מומלץ להשתמש במנעול אלקטרומגנטי

מנעולים אלקטרומגנטיים יכולים להיות שימושיים במיוחד במצבים בהם יש נפח תנועה רגלית גבוה, שכן הם מספקים גישה מהירה וקלה תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה. ניתן גם לשייך אותם למערכות בקרת גישה, כגון אינטרקום, קוראי כרטיסים או סורקים ביומטריים.

 

מנעול אלקטרומגנטי והפסקות חשמל

במקרה של הפסקת חשמל, מנעול אלקטרומגנטי ישחרר בדרך כלל את אחיזתו בדלת או בשער אותו הוא מאבטח. הסיבה לכך היא שמנעולים אלקטרומגנטיים דורשים חיבור רציף לחשמל כדי לשמור על הכוח המגנטי שלהם.

עם זאת, חלק מהמנעולים האלקטרומגנטיים מגיעים עם גיבוי, כגון סוללה, שיכול לספק חשמל זמני במקרה של הפסקת חשמל. הגיבוי מאפשר למנעול לשמור על הכוח המגנטי שלו ולשמור על הדלת או השער מאובטחים גם כאשר מקור החשמל הראשי מפסיק להזרים חשמל למנעול.

חשוב לציין כי משך הזמן שבו מנעול אלקטרומגנטי יכול להישאר פעיל במהלך הפסקת חשמל תלוי בקיבולת הגיבוי של אספקת החשמל שלו. מומלץ גם להחזיק בתוכנית כיצד לטפל במצבים שבהם המנעול האלקטרומגנטי עלול להיכשל, כגון אמצעי גישה חלופיים או גיבוי למנגנון הנעילה.

מנעול אלקטרומגנט

מנעול אלקטרומגנטי ומנעול צילינדרים

מנעולים אלקטרומגנטיים נחשבים בדרך כלל למאובטחים יותר ממנעולי צילינדר במצבים מסוימים, למשל כאשר יש לאבטח דלת או שער מפני פריצה באמצעים פיזיים, כמו בעיטות למשל. הסיבה לכך היא שמנעולים אלקטרומגנטיים משתמשים בכוח מגנטי רב עוצמה כדי להחזיק את הדלת או השער במקום, מה שמקשה מאוד על פתיחתם בכוח.

בסך הכל, הבחירה בין מנעול אלקטרומגנטי למנעול צילינדר תהיה תלויה בצרכי האבטחה הספציפיים של המצב. כמו כן, ראוי לציין ששני סוגי המנעולים יכולים להיות פגיעים לצורות מסוימות של פריצה, וייתכן שיידרשו אמצעי אבטחה נוספים כדי לאבטח את האזור בצורה מלאה.

 

סיכום

לסיכום, בסך הכל, מנעולים אלקטרומגנטיים יהיו בחירה טובה במצבים בהם יש צורך במנגנון נעילה חזק ואמין. בנוסף, כדאי להשתמש במנעולים מסוג זה במקרים בהם צריך לבקר את הכניסה למתחם, לבניין או לחדר בצורה מהירה וקלה.

מנעול אלקטרומגנט

מה היה לנו עד כאן?