מתי צריך להזמין מנעולן

רבים הדברים בחיינו שדורשים פתיחה. החל בדלת הבית וכלה בדלת האוטו. אולם, למרות הביטחון שהדבר נותן, לעיתים המנגנון נקרא וצריכים להזמין

מנעולן.

אנחנו פה כדי להסביר ולתאר לכם על כל המקרים בהם צריכים להזמין מנעולן כשנתקעים וצריכים עזרה.

 

כשיש בעיה בהכנסת המפתח לחור הנעול

אם אתם מכניסים את המפתח למנעול, והוא נכנס בקושי רב תוך התאמצות, ככל הנראה הגעתם לשלב בו צריך להזמין מנעולן. ייתכן שהבעיה קלה וכל שהוא יעשה זה לשמן את המנעול ולשמן את הצילינדר. אולם, אם הבעיה קבועה וחוזרת שוב ושוב, ייתכן שהבעיה חמורה מכדי לפתור אותה בשימון. מנעולנים בדרום ידעו לאבחן את הבעיה ולפתור אותה.

 

חלודה

אם המנעול החליד סימן שהגיע הזמן להחליף אותו. חלודה יכולה לגרום להרס של מנגנון הפתיחה ולהחליש אותו מאד. בנוסף יהיה קשה מאד בהמשך לפתוח את המנעול עם המפתח שלכם כשהמנעול מלא בחלודה. תוכלו להתייעץ עם המנעולן: vitali-locks.co.il.

במקרים כמו זה, ישנן שתי אפשרויות למנעולן. האופציה הראשונה היא להחליף את הצילינדר שהתמלא בחלודה. האופציה השנייה היא להשתמש בחומרים שמורדים את החלודה, ולהשאיר את הצילינדר הקיים. אל תלחצו מתופעת החלודה, היא מתרחשת בעקבות מזג אוויר שמשתנה ויכולה לקרות לכולם. התופעה נפוצה מאד וכל יש לעשות זה לטפל בה.

 

כשהמפתח לאוטו נשכח בתוכו

אם שכחתם בטעות את המפתח לאוטו בתוך האוטו והוא ננעל ונתקעתם, תיאלצו להזמין מנעולן. המנעולן יצטרך לפתוח את דלת האוטו ללא המפתח כך שתוכלו לחלץ את המפתח מתוך האוטו ולהמשיך לנהוג בו בהמשך.

 

פריצה לבית

אם פרצו לכם לבית, עליכם להחליף את המנעול באותו הרגע. אם הצליחו לפרוץ לכם פעם אחת כנראה יצליחו גם לפרוץ פעם נוספת. ככל שתחכו ולא תחליפו, הסיכוי שיפרצו לכם שוב לבית יגבר. לכן החלפת מפתח כשמתרחשת פריצה אינה סובלת דיחוי, ויש לבצעה ברגע שקרתה.

 

כשהמפתח אינו מסתובב במנעול

לעיל תיארנו מצב בו המפתח אינו נכנס בקלות. ייתכן גם מצב נוסף, בו המפתח נכנס בקלות אך לא ניתן לסובב אותה בצורה נוחה. זאת אומרת שהמפתח לא מצליח לסובב את הצילינדר. כשזה קורה הדבר צריך להדליק נורת אזהרה, זאת משום שזה עלול להחמיר.

 

איבוד מפתח בקרבת הבית

אם איבדתם את המפתח בקרבת הבית, ישנו חשש ממשי שמישהו ייקח את המפתח ויפרוץ לביתכם. לכן, כדאי מאד להחליף את המנעול כך שתימנעו מזה. גם אם יש לכם מפתח רזרבי אין זה אומר שאתם מוגנים מפני פריצה.

לסיכום, ככל שאתם נתקעים בדבר שקשור למפתח, אל תהססו והזמינו מנעולן. לעיתים פתרון עצמי, זה רק פלסטר ואף עלול ליצור בעיה חמורה יותר. כשזה מגיע לדלת, השומרת אותנו בטוחה, לא כדאי לקחת סיכונים, וחשוב להזמין איש מקצוע המתמחה בתחום.

פריצת דלת

 

מה היה לנו עד כאן?