פטיש, מסמר – איך בוחרים קבלן שיפוצים?

אם אתם מתכננים שיפוץ בבית, וודאי גיליתם כי קיים צורך מהותי בקבלן שיפוצים. בחירה של בעל מקצוע זה אינה תמיד פשוטה. הסיפורים המוכרים על פרויקטים שבנייתם נמשכה הרבה מעבר למתוכנן, עבודות בנייה שהופסקו באמצע, קבלן שנעלם, ואפילו "סתם" שיפוצים שנעשו בצורה רשלנית – כל אלה הופכים את הבחירה בקבלן שיפוצים לבחירה חשובה אך קשה. כיצד תבחרו קבלן שיפוצים מקצועי, אמין, ומיומן? על כך במאמר הבא.

 

טוב שם משמן טוב

המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם הן תמיד מדד טוב. גם הרשתות החברתיות הן מקום טוב לחפש בו המלצות, בתנאי שאותם האנשים התוודעו ליכולותיו של הקבלן באופן אישי. אל תסמכו על המלצות כמו "הוא עשה עבודה נהדרת בבית של חמותי", אלא חפשו המלצות (או דיס המלצות) שנוגעות באופן אישי לאותו האדם הממליץ.

 

אמינות

קבלן שיפוצים מומלץ הוא קודם כל אדם ישר ואמין. אל תתפשרו על קבלן שיפוצים שלא מוכן לחתום בפניכם על חוזה עבודה מפורט, הכולל מועדי תשלום, לוחות זמנים, ופירוט של החומרים בהם הוא עתיד לעשות שימוש. קבלן שמתחמק מחתימה על חוזה מסודר מעלה סימני שאלה ומדליק נורות אדומות.

בנוסף, בחרו בקבלן המחזיק בביטוח עבור נזקים העלולים להיגרם בנכס מכל סיבה שהיא. הנזקים יכולים להיגרם גם לעובדים, וחשוב שתדעו כי ללא ביטוח מתאים, אם תתרחש תאונת עבודה, האחריות תהיה עליכם בתור בעלי הנכס.

 

רזומה וניסיון

ככל שקבלן השיפוצים שתבחרו יהיה בעל וותק וניסיון רב יותר, כך גובר הסיכוי שהוא יבצע את פרויקט השיפוצים בצורה מקצועית וללא לאות. ניסיון עשיר מצמצם את הסיכוי לטעויות תוך כדי העבודה ומקטין את הסיכוי לבזבוז של זמן וכסף. קבלן טוב הוא גם קבלן שקשוב אליכם, לצרכים, ולרצונות שלכם. אם אחד מהרצונות שלכם אינו אפשרי מבחינה טכנית או הנדסית, קבלן השיפוצים צריך לגלות יושרה ולהבהיר זאת בפניכם מראש.

 

עבודה איכותית

בחרו בקבלן המתחייב לבצע עבודה תוך שימוש בחומרים איכותיים בלבד, שכן היום שוק חומרי הבנייה מציע חומרים מתקדמים ואיכותיים המבטיחים איכות מקסימלית לאורך זמן. המחיר עבור שירות זה נבחן לא רק מבחינת התועלת והאיכות, אלא גם מבחינת העלות.

זכרו שבסופו של דבר התשלומים עבור העבודה יסתיימו, אך התוצאות של איכות הבנייה יישארו עמכם עוד זמן רב וישפיעו על איכות חייכם. לכן מומלץ לא לייחס למחיר משקל נכבד מדי בכל הנוגע לקבלנות שיפוצים.

 

לסיכום

מצאתם קבלן שיפוצים מומלץ? נהדר. כעת כל שנותר לכם הוא לבדוק כי הוא רשום בפנקס הקבלנים המנוהל ע"י משרד השיכון. חשוב לבחור אך ורק בקבלנים רשומים, שכן לאנשי מקצוע הרשומים בפנקס זה יש אינטרס משמעותי לספק לכם שירות מצוין. אי עמידה בהתחייבויות או התנהגות רשלנית עלולה להוביל למחיקת הרישיון ולנזק כלכלי כבד עבור הקבלן. שיהיה בהצלחה!

שיפוץ

מה היה לנו עד כאן?