שאלות מרכזיות שכדאי לשאול את יועץ המשכנתאות לפני קבלת החלטות

הלוואת המשכנתא היא ללא ספק ההלוואה המשמעותית ביותר שניקח במהלך חיינו, הן מבחינת סכומי ההלוואה המשמעותיים והן מבחינת תקופת ההלוואה. בהתאם לכך, חשוב להיערך בהתאם ולהגיע אל הבנק עם גורם מקצועי ומנוסה בתחום – יועץ משכנתאות. לצורך העניין, ריכזנו עבורכם את השאלות המרכזיות שכדאי לשאול את יועץ המשכנתאות

 

המשמעות של הלוואת המשכנתא

מחירי הדיור בישראל נמצאים במגמת עלייה מתמדת כבר מספר שנים, כאשר מרבית ככל הרוכשים נדרשים להיעזר בהלוואה מהבנק להשלמת ההון העצמי שלהם, הלא היא הלוואת המשכנתא. משכנתא היא אחת ההלוואות המשמעותיות ביותר שניקח במהלך חיינו, הן בגלל הסכומים המשמעותיים והן בגלל תקופת ההלוואה הממושכת ובהתאם לכך, חשוב שנעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות.

הלוואת משכנתא

תפקידו של יועץ משכנתאות

לא מעט אנשים נוטים שלא לייחס חשיבות לבניית תמהיל המשכנתא וניהול תהליך משא ומתן מול הבנק, בעיקר בגלל המחשבה כי לבנק קיים אינטרס לדאוג לנו ולהביא לנו את תנאי המשכנתא הטובים ביותר. למעשה, הבנק הוא גוף עסקי ומטרתו העיקרית היא להרוויח את המקסימום האפשרי. לפיכך, חשוב להיעזר בגורם חיצוני שידאג באמת לאינטרסים שלכם.

עיקר תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא לשמור על האינטרסים שלכם מול הבנקים ולתת לכם את הצעת המשכנתא הטובה והמתאימה ביותר לצרכים והמטרות שלכם, תוך בניית תמהיל משכנתא המבוססת על מצבכם האישי והכלכלי, הן בהווה והן מתוך מחשבה על העתיד. כמו כן, במסגרת שירותיו המקצועיים של יועץ המשכנתאות תוכלו לקבל שירותי ניתוח סל אשראי, טיפים להתנהלות כלכלית נכונה, מחזור משכנתא ועוד.

 

מהן השאלות מרכזיות שכדאי לשאול את יועץ המשכנתאות?

תהליך לקיחת המשכנתא הוא תהליך מורכב ובירוקרטי וגם אם בחרתם להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, ישנן מספר שאלות מרכזיות שכדאי לשאול ולהבין:

יועץ משכנתאות

ידע מקדים

גם אם אתם סומכים במאת האחוזים על יועץ המשכנתאות, בסופו של דבר מדובר בהלוואה שתלווה אתכם לאורך שנים, כך שחשוב ומומלץ לשאול ולהבין מהם המושגים הבסיסיים, ממה מורכבת הלוואת המשכנתא, מה גובה ההחזר החודשי וכיצד ניתן לשנות את התמהיל במידת הצורך.

 

אילו פתרונות מימון היועץ מציע?

במקרים בהם הבנק מסרב לתת לכם משכנתא, כדאי יהיה לברר מול יועץ המשכנתאות אודות פתרונות מימון חוץ בנקאיים ודרכים יצירתיות נוספות.

 

עם איזה בנקים היועץ עובד?

ככל ויועץ המשכנתאות עובד עם יותר בנקים, כך יכולת המיקוח והמשא ומתן שלנו יהיו יותר אפקטיביים עבורנו.

 

לסיכום

משכנתא היא אחת ההלוואות המשמעותיות ביותר שניקח במהלך חיינו ובהתאם לכך, חשוב להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה שיכוון וילווה אותנו לאורך כל התהליך, עד להשגת תמהיל המשכנתא הטוב והמתאים ביותר עבורנו. לפני שמקבלים החלטות, מומלץ לשאול ולברר מול יועץ המשכנתאות אודות המושגים הבסיסיים הקשורים למשכנתא, אילו פתרונות מימון אלטרנטיביים קיימים ועם אילו בנקים היועץ עובד.

יועץ משכנתאות

מה היה לנו עד כאן?