שלושה סימנים שיש לכם נזילה בבית

כאשר מתרחשת נזילה בבית צריך לאתר אותה מהר ככל האפשר. הצטברות המים בקירות עלולה לפגוע בתשתיות הבניין ולהחמיר את המצב הקיים. כדי לאתר נזילות בקלות ובמהירות פנו אל תרמיטק, המומחים באיתור ומציאת נזילות באמצעים טכנולוגים מתקדמים ובמחירים משתלמים במיוחד.

 

נזילה בבית

נזילה יכולה להגרם מסיבות רבות, חדירת מי גשם, פגיעה בתשתיות הבניין, פיצוץ בצינורות. כל אלו עלולים להביא להצטברות של מים בתוך הקירות ולגרום לנזק לתשתיות. לעיתים קורה שבגלל מיקום הנזילה לא תשימו לב אליה עד שהיא תגרום נזק או תהיה כה מאסיבית עד שמים יחלו לחלחל לתוך הדירות. לכן חשוב לבצע מדי שנה בדיקה מקיפה הכוללת

איתור נזילות כחלק מן התחזוקה השוטפת של הבניין, וכמובן כאשר יש חשד לנזילה יש לטפל בעניין ללא דיחוי.

 

שלושה סימנים שיש לכם נזילה בבית

חדירה של מי גשמים או פיצוץ באחד הצינורות עשוי להיות נסתר במשך זמן רב. כך תוכלו לדעת האם יש לכם נזילה בבניין:

  1. חשבון המים עלה לסכום חריג – שבון המים לפתע קופץ בלי סיבה. לאחר שבדקתם כי מד המים תקין, האפשרות היחידה היא שצינור המים התפוצץ ומים קולחים ממנו החוצה.
  2. כתמים מתחילים להתפשט על התקרה והקירות – יכול מאד להיות שהמים היו שם כבר זמן מה, אבל הגיעו אל פני השטח רק עכשיו. כתמים לחים, לעיתים בתוספת עובש, מצביעים על חדירת מים לתוך הקירות או פיצוץ צינור.
  3. שלוליות נקוות על הרצפה – מים שמקורם בצינור המנקז מים מן האמבטיה או המטבח עולים לפתע כלפי מעלה ונקווים על הרצפה הם סממן נוסף של נזילה שיש לתקן ללא דיחוי.

 

כיצד מאתרים נזילה?

רבים מאמינים שעל מנת לאתר נזילה הם יאלצו לעקור בלטות או לשבור קירות, אך אין שגוי מכך. באמצעות ציוד מתקדם חברת תרמיטק תאתר את הנזילה ללא הרס וללא גרימת נזק נוסף. להלן דרכים נפוצות לאיתור נזילות, המתאימו לסוגים שונים של נזילות והצטברות מים בתוך תשתיות המבנה:

  • מצלמה תרמית – מאפשרת זיהוי שינויים בטמפרטורה בתוך הקירות.
  • גז ידידותי לא רעיל – הגז משמש לאיתור סתימות ופגמים בצינורות המים.
  • סיבים אופטיים – הסיבים המוחדרים לצינורות דקים ומפותלים נותנים תמונה מדוייקת של פנים הצינור.
  • מערכת אקוסטית ממוחשבת – מאזינה לקולות הפכפוך או הטפטוף.
  • גלאי לאיתור לחות – מאפשר לזהות כתמי מים עוד לפני שהם נראים לעין.

בדרכים מתקדמות אלו נוכל לאתר נזילות שלא נראות לעין, לבחון את פנים הצינור לזיהוי סדקים, סתימות או נזקים שנגרמו לו, לאתר חדירת מי גשמים ועוד. התוצאות, התצלומים והסרטונים המתקבלים הינם קבילים בבית המשפט ומול חברות הביטוח.

 

לסיכום

חברת תרמיטק מציעה פתרונות איתור נזילות וחדירת מי גשמים באמצעים טכנולוגים מתקדמים ללא הרס וללא פגיעה בתשתיות.

כלי עבודה

 

מה היה לנו עד כאן?