איך עושים איתור נזילות ללא הרס?

בעבר, להזמין אינסטלטור היה החלטה לא פשוטה. התהליך היה ארוך מאוד וזאת בגלל העובדה שמערכת האינסטלציה במבנים שונים היא מורכבת, מסועפת וכל חלק משפיע על חלק אחר. אינסטלטורים היו צריכים לקדוח ולפעמים גם לשבור את הקירות בבית, כשבאותו הזמן מתרחשת הצפה או נזילה משמעותית שמפרה את שגרת החיים בבית. מה השתנה מאז? למה הרבה יותר פשוט וקל להזמין אינסטלטור? והשאלה הכי חשובה, האם כולם ככה? 

 

התקלות הכי נפוצות בגינן אתם מזמינים אינסטלטור:

ישנם 2 מקרים שכיחים מאוד שבגללם אתם ממהרים לחפש בגוגל "אינסטלטור באזור ____" והנה הן לפניכם:

  1. סתימה: ישנן כמה סוגי סתימות, השכיחות והפשוטות הן מתחת כיור במטבח או באחד מתאי השירותים בבית. אבל לפעמים סתימה יכולה להיות תקלה מורכבת בהרבה שקורת בביוב הראשי ומפריעה לזרימת הפסולת המימית של הבניין כולו.
  2. נזילה: מצב של נזילה יכול לקרות כתוצאה מסדק באחד הצינורות שמהן מורכבת מערכת האינסטלציה. סדקים יכולים להיווצר מכמה סיבות: חיבור לקוי, שחיקה, מזיקים ומכרסמים  וכו'. במקרה כזה, איתור נזילות ללא הרס יכול לעזור לכם לשמר את שגרת החיים בבית.

 

מה ההבדל בין אינסטלטור חירום לאינסטלטור מומחה?

בדרך כלל אנחנו נקרא לאינסטלטור חירום כשהבעיה או התקלה הפכו למקרה שאי אפשר להתעלם ממנו יותר. הוא מפריע למהלך התקין ולשגרה בבית או אולי התקלה מתחילה לפגוע ברכוש או במערכות נוספות בבית כמו החשמל וכו'.

הבעיה עם אינסטלטור חירום במקרה של תקלה חמורה שהוא נתון להמון לחץ מצד הלקוח ולכן הוא יכול לקבל החלטות שגויות כמו לשים פלסטר על בעיה הרבה יותר גדולה ומורכבת רק כי זה יתן ללקוח כמה ימים של שקט ואשליה שהבעיה נפתרה.

 

אינסטלטור מומחה יעלה לכם פחות

העבודה המרכזית של אינסטלטור מומחה בתחום הוא למצוא את מה שגורם לתקלה מלכתחילה ולתת לה פתרון כולל ומוחלט. לעיתים, הלקוח רואה רק את הנזק שנוצר בבית שלו ולא מבין שהמקור שלה הוא הרבה יותר גדול ובעייתי ולכן התקלה תחזור בשנית. בשביל לוודא שזה לא יקרה, האינסטלטור צריך זמן, טכנולוגיות וכלים מתאימים ובכך לפתור את הבעיה לתמיד ולמנוע החמרה וחזרה שלה בהמשך.

 

סימנים מקדימים לבעיה במערכת האינסטלציה:

  1. חשבון מים גדול: אם חשבון המים שקיבלתם הוא גדול מהרגיל, כנראה שיש לכם נזילה במערכת האינסטלציה.
  2. ריח לא נעים: אם עולה ריח לא טוב מאחד מפתי הביוב (מקלחת, כיור, שירותים, ניקוז מים וכו') יכול להיות שנוצרה סתימה שיכולה להוביל לפיצוץ של צינור.
  3. רטיבות מהתקרה: אם אתם שמים לב לרטיבות בתקרה או באחד מקירות הבית כנראה שנוצרה נזילה באזור. הרטיבות תהפוך בהמשך לעובש מסוכן לנשימה.

 

לסיכום

לאינסטלטורים כיום יש את המכשור והכלים לטפל בבעיות צנרת מבלי לעצור את חייהם של אלו שמתגוררים בבית והדבר מבורך ומשמעותי מאוד. נצלו זאת בשביל למנוע תקלות מסובכות טרם הן מחמירות.

שרברב

מה היה לנו עד כאן?