תביעת ביטוח רכב נזקי גוף

ישנה הפרדה בין הגשת תביעה על נזקי רכוש לבין תביעה על נזקי גוף בתביעות ביטוח רכב. כשמדובר על נזק ברכוש מגישים תביעה נגד הביטוח המקיף או ביטוח צד ג'. כאשר הנזק הוא בפגיעות גוף ונפש התביעה תוגש לביטוח החובה. על תביעות ביטוח רכב נזקי גוף במאמר הבא.

 

הליך התביעה נגד ביטוח חובה רכב

על מנת להגיש תביעה לביטוח החובה יש להוכיח שנפגעתם בתאונת דרכים. כלומר, לקבל טיפול ראשוני בו תתועד התאונה על ידי המוסד הרפואי, לקבל אישור מהמשטרה על האירוע ולהביא עדים במידה ויש שהיו חשופים לתאונה. גם אם אתם אשמים בתאונה עדיין תוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח ולכן אין צורך להוכיח אשמה שלכם או של הגורם השני.

במידה ואין לכם ביטוח חובה בתוקף או רישיון נהיגה בתוקף לא תוכלו להגיש תביעה לביטוח החובה מאחר ולא שילמתם עליו. אז תוכלו לאחר תאונת הדרכים להגיש תביעה לחברת קרנית ולקבל פיצוי. יחד עם זאת, חברת קרנית עלולה לתבוע אתכם בחזרה. להסבר נוסף בקרו באתר של משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

מתי מגישים תביעה לביטוח החובה?

בישראל יש חוק הנקרא פיצוי לנפגעי תאונות הדרכים, פלת"ד. כל אדם, בין אם הוא הולך רגל או רוכב אופניים, אופנוע, קורקינט או אופניים חשמליים שנפגע בתאונת דרכים ובין אם הוא נוסע או נהג, רשאי לתבוע את ביטוח החובה ולקבל פיצוי. הולכי רגל ורוכבי אופניים יתבעו את חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע מאחר ואינם מחויבים בביטוח חובה. במקרה של תאונת פגע וברח הם יכולים לתבוע את חברת קרנית ולקבל פיצוי. את התביעה ניתן להגיש עד 7 שנים מיום הפגיעה.

 

הבעייתיות של תביעות לחברת ביטוח חובה

אומנם על פי חוק הפלת"ד חברות ביטוח החובה מחויבות להעניק פיצוי לנזקי גוף עקב תאונת דרכים, אך השאלה כמה. חברות הביטוח מקשות על התובעים כדי לא לשלם את הפיצוי המקסימלי. הן בודקות ביסודיות את התיק הרפואי כיוון שהתובעים חתומים על ויתור סודיות, בודקים את כושר ההשתכרות והכושר התפקודי, את הטיפולים שנעשו בעקבות הפגיעות והתוצאות שלהם ובהתאם לכך קובעות את סכום הפיצוי. דבר זה יוצר בעייתיות לתובעים כי הם אינם יודעים שהם יכולים להשיג יותר.

 

תביעה משפטית נגד חברת ביטוח החובה

לסיכום, כאשר מגישים תביעה משפטית באמצעות עורך דין כנגד חברת ביטוח החובה יכולים לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר. עורך הדין מביא לבית המשפט מומחים רפואיים שמשטחים את טיעוניהם מול הרופאים של חברת הביטוח. בנוסף, הוא מוכיח את הפסד ימי המחלה לצורך טיפולים או מנוחה, הפסד ימי עבודה, הפסד פנסיוני במידה והתאונה גרמה ליציאה לפנסיה רפואית, הפסדים בשל אובדן כושר עבודה, עוגמת נפש, פגיעה נפשית והחמרה של מצב רפואי.

ביטוח נזקים

מה היה לנו עד כאן?